John Howard Creative Commons License 2000.04.05 0 0 352
Hello Mindenkinek!

Nyugi, a 75-ös marad, de csak a Váci út és a Kerepesi út között, tovább nincs is értelme, ha kész a villamos. Az azonban valószínű, hogy az építés alatt nem fognak járni, tényleg nem biztos, hogy mindig (akár hetente) "utánahúzzák" a vezetéket az éppen használható útpálya fölé. Ha kész a szélesítés, akkor lehet félteni 83-ast, ez már nehezebb eset. Ha a 75-ös vezetékét végleg leszednék a Könyves Kálmán körútról, üzemi kapcsolat nélkül maradna, és elhalna.

Szerintem az egyik legjobb megoldás az lenne, ha a Kőbányai útra tennének vezetéket, majd a Pongrác úton menne a garázsba, és mindkét végét meghosszabbítani: 1. a Madách térig, összekötve a 74-es vezetékével; 2. a Liget (vagy Szent László) térig, ezzel a 9-es buszt lehetne temetni. Sokkal több értelme lenne ennek, mint egy csak "nemrég" visszaépített trolivonalat egyszer és mindenkorra megszüntetni.

Plusz kocsit ez talán nem is jelentene a trolinak, a 75-ösről levett kocsik - szerintem - a hosszabb 83-as forgalmára is elegek lennének, ha meg megszűnne, a 9-es buszt kellene sűríteni a Baross utcai kieső kapacitás miatt, ehhez pedig plusz buszok kellenének, vagy egy betétjárat az Orczy térig, de ahhoz is kellene még kocsi, csak kevesebb, mint ha a teljes vonalon sűrítik.

Tehát hosszú távon(!) ezt tartom olcsóbbnak, annak ellenére, hogy a vezeték kiépítése természetesen egy most jelentkező, de egyszeri költség lenne. Persze, ehhez azért nem ártana a Kőbányi út burkolatát is egy kissé helyrepofozni...

Üdv:
John Howard

Előzmény: névtelen (350)