Törölt nick Creative Commons License 2023.03.21 0 0 87764

Elsőre kb. én is ezt gondoltam.... Kb azt, mitn a napelemmel fedett, napelemes beintegrál bringautak és társaik, nem bírták tovább egy évnél az első kísérletek. Bár mondjuk azokon direktben közlekedtek. Aztán jobban gondolva ha jól megcsinálják (nem tudom hogyan) már elgondolkodtató lehet. És hatalmas előnye hogy relatív könnyű betáplálni a felsővezetékbe is rásegítésileg. 1 km vasúti pálya az durván 800-1000 m2 napelem lehetőségét hordozza magában ilyen módú telepítéssel.  Ami legyen kb 150kW energiaforrás a tájolást is figyelembe véve - már amikor süt rendesen a nap, nyilván nem mindig jön le ennyi. Nem olyan kevés az szerintem km-enként. És azt se feledjük időbelileg viszonylag ritka az árnyékolás is, és relatív az is kis területet érint a teljes vonalhoz képest, szóval a lehetőségekhez képest elé jó hozama lehetne ilyen szempontból.

 

A por az igen nagy ellenség tud lenni akár, illetve a robusztussággot is újra kéne gondolni, de megfelelő felfüggesztéssel és megoldásokkal nem látom már annyira elvetemültnek, mint elsőre gondoltam. Még az is felmerülhet, hogy a vonatok lesöprik valahogy maguk alatt a port, persze ezt jól megcsinálni és tartósan nem olyan sima ügy.

 

Aztán lehet neked lesz igazad, nekem fogalmam sincs.... :-). Majd kiszámolgatják modellezik eldöntik akik foglalkoznak vele.

Előzmény: kiggyo (87762)