''csiga Creative Commons License 2023.03.18 0 2 233057

A "gyertyakép" a motor belső hőmérsékletéről ad színbeni visszajelzést.

 

Legalább fél tanknyi, de inkább 1 tanknyi teljes terheléses üzem kell, ezután kell gyertyaképet nézni.

 

Hogy mekkora lap van a gépen, mindegy. A teljes terhelés a lényeg, nem pötyögtetek, nem alapjáraton fára lógatom.

 

 

Ha ez meg van, akkor a ( jó, tehát a gépbe való hőértékű) gyertya árnyalata a belső hőről ad információt.

 

Minél világosabb, annál melegebb van odabent. Minél sötétebb, annál hűvösebb.

 

A világos színárnyalat a kevés benzinről ad bizonyságot, ugyanis az égési sebessége lassabb a szegény keveréknek, mert tovább tart az égés, emiatt jobban fűti környezetét, magasabb lesz a motor hengerének, dugattyújának kipufogó gázának a hőmérséklete.

 

Ahogy dúsítasz, úgy gyorsul az égési sebesség egészen kb 1:13 arányig, ott a legerősebb a motor, ott ég el a leggyorsabban a keverék. ( gyárilag nem ide van állítva, hanem kb 1:15-re a környezetvédelmi normák miatt, emiatt szoktam írni, hogy a gyári végfordulat helyett állítsd kevesebbre 300-500 rpm-el)

 

Ha kisebb a hőterhelés,  a dugattyú élettartamát ( is) jelentősen növeled.

 

Röviden.

Előzmény: dr.szertelen (233046)