Mafer Creative Commons License 2023.03.15 0 0 1781

Üdvözlet!

 

Nekem 1.6 MPI-m van (2016, EUR6). Nálam is előjött ez a váltási torpanás. Eléggé frusztráló 30 év vezetés után szerencsétlenkedni. :-) Én azt figyeltem meg, mintha a gázpedál az elején érzéketlenebb lenne, mint kb. 1/4 lenyomás után. Ezért amikor ráengedem az amúgy érezhetetlen fogáspontú kuplungot, akkor megtorpan, mert kicsit olyan, mintha elkésnék a gázadással. Ezért arra szoktam rá, hogy fölfelé váltáskor a megszokottnál jobban lenyomom a gázpedált, így nem torpan. Viszont, ha kicsit kések a kuplung felengedéssel, akkor meg túlpörög a motor, és kelleténél kicsit többet csúszik a kuplung. Így már 4 év és 30 ezer kilométer után kb. 10 váltásból 8 rendben van. Nagyjából.

Az elindulási torpanást úgy védem ki (pl. kereszteződésnél), hogy még várakozás közben nyomok egy enyhe alap gázt (kb. 1000 1/perc). Innen már a megszokott pedálkezeléssel lehet indulni, ha lehetőség adódik.

Visszaváltásnál is nyomok egy kicsit nagyobb gázt, hogy ne torpanjon annyira. Nekem nem az a gond, hogy lassan ejti a fordulatot, hanem ha "normál" gázt nyomok, akkor olyan, mintha motorfékre váltanék vissza.

 

A feleségem ix20-ában ugyanennek a motornak az EUR5-ös verziója van, ott nem kell így bűvészkedni.

 

Az alul kevésbé érzékeny gázpedál viszont dugóban araszoláskor jól jön, mert nagyon finoman lehet vele szabályozni a kocsi sebességét.

 

Lehet, hogy az 1.5 DPI esetén is nem csak a kuplung a ludas, hanem a gázpedál szokatlan karakterisztikája is elvesz valamit a vezetési élményből.

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1780)