Na hát nekem sajnos van egy dolog, ami teljesen tönkre vágja a vezetési élményt: a kuplung. Egyszerűen akár hogyan próbálom ráereszteni a 2. és 3. fokozatba kapcsoláskor, ha nem extra nagypapa stílusban teszem, akkor bebólint az autó ami egy torpanással, motorfordulat leeséssel jár együtt. Ez azért sokaknak probléma, van, aki úgy fogalmazott: a család azt hiszi, nem tud vezetni, mióta i30 van.
A poén az, hogy visszaváltáskor ugyan úgy bebólint!
Nagyon kellemetlen, hogy ha kicsit dinamikusabban kellene megindulni - nem száguldani, csak tempósan elindulni, mert nem akarom megzavarni azt, aki előtt még amúgy biztonságos távolságban felhajtottam az útra egy mellékutcából, és szeretném mihamarabb felvenni a tempóját, akkor majd' kiesek az ülésből a következő két váltásnál.
Visszaültem múlt héten az Octavia2-be, amit eladtam. Rájöttem, hogy ez a jelenség ott is meg van, de egy icipicit lehet csak érezni az ember alsó fertályával, ha nagyon odafigyel. De nem érezni a rántást, pláne nem a forduklatszám visszaesést.
Turbós motornál ilyet nem tapasztaltam (1.4 T-GDI). Rémlik, hogy talán a szívó 1.4-nél, de nem vagyok biztos benne. Meg most az 1.5-nél.
Neked 1.4 szívó motor volt? Az is folyamatosan adta a fagyálló szagot ami fogyott is?