Arról lehet vitatkozni, hogy melyik Alfa az igazi, bár SZVSZ hülyeség. Viszont az tény, hogy rengeteg új Alfát gyíkok vezetnek. Integeteg félóráig, reflektor meg minden, és csak néz ki a pali/nő a fejéből, hogy mi van. Nem tetszik megismerni a GTV-t jelvény nélkül? Tessék elásni magát! Ja, és ne tessék tovább amortizálni azt az Alfát! :)
Joe: "Lehet hogy nincs igazam de minnél többször hallom tőletek ezt a nem igazi Alfa kifejezést annál inkább azt hiszem hogy "savanyú a szőlő" mivel kétség kívül nagyon jó érzés lehet egy 20-25 éves Alfát birtokolni, főleg ha még gyári állapotban is van, de hidd el egy újat vezetni főleg hosszú távon sokkal jobb!"
Én jártam 145-össel. A Boldizsárnál már az előleget vittem egy 1.6-os, klímás-ABS-es gyönyörű piros 145-re, egy 155-össel is szemeztem, de mind a kettő a Szeged FC mögé került a tabellán, mikor febukkant GTV-s barátunk (nevéhez híven) a GTV hírével. Szóval nem savanyú a szőlő. Sőt, egyre édesebb - pont a szőlő arról híres, hogy bor formájában annál jobb, minél régebbi! :)))
De megvallom, én főleg azért szeretem a régi autókat, mert utálom az elektronikát, ami manapság behálózza a kocsikat. Illetve szeretem, csak nem az autómban, a kocsi ne pofázzon vissza és ne gondolkodjon helyettem. Én még az a fajta vagyok, aki órákon át babrál valami kütyüvel a kocsin, és hideglelést kap attól hogy "garanciavesztés". Ettől lesz a kocsi igazán az enyém!
Kedvencetek, a chiptuning lelke a vezérlőelektronika, viszont én az ilyen fekete dobozokra a kocsikban mindjárt görbén nézek. De mikor megláttam a GTV motorján a két Solex karbit... Ez az, amilyet vezérelt motor nekem nem tud mutatni! :)
További érv a régi Alfák mellett (nekem), hogy pl. a GTV lényegesen egyedibb, mint amilyen autókat manapság kihoznak. Az összes modern autóépítési elv megcsúfolásával készült (ha egyszer eljutok vele egy találkozóra, alá lehet leskelődni - egy japán mérnök infarktust kapna attól a "helykihasználástól"), míg ma már (nagyon extrém példáktól eltekintve) egy autógyár sem engedheti meg magának, hogy önfejűsködjön.
Sajnos ez trend. Nézzétek meg a régi Volvókat, azok még darabok voltak! Az autókhoz leghülyébb nagymama is utcahosszról felismerte őket. A maiak is gyönyörűek, és igazi Volvók, de olyat, mint a 740-es, többet már nem fognak csinálni.
Ma egy autó attól egyéni, a kürtkapcsoló a bajuszkapcsoló végén van, nem a kormány közepén, hogy New Edge Design van rajta, vagy hogy középen van a műszerfala (amit az enyém már 26 éve tudott...), de mi van a kasztni alatt? Ugyanaz. Kereszben beépített orrmotor, elsőkerék-hajtás, már az S80-on is. Mert olcsóbb, (ma már) egyszerűbb, és főleg könnyebben vezethető, mint a hátsókerék-hajtás vagy a TransAxle. Ráadásul egyre inkább ugyanazt az autót vezetem más cimkével, ld. Volkswagen-csoport, közös motorok, platformstratégia, stb. Kicsit ezért is üdítő egy olyan autóban ülni, ami fityiszt mutat a "globalizáció-integráció-szép új világ" irányzatnak.
Olyan autó, mint a GTV, most nincs is az Alfa kínálatában, márpedig én a kupékat szeretem, a másik két ajtót megtarthatják (savanyú a szőlő?). Az Opel is leállt a Calibrával, aki meg gyárt ilyet, az iszonyatosan drágán. Mennyi egy Volvo C70, egy Ford Cougar vagy egy kupé Merci?
Egyébként pl. a Q4 sem új, régen nem gyártják. Tíz év múlva meg pláne nem lesz az - szóval sok szerencsét ahhoz, hogy megvédjétek a becsületét tíz év múlva, mikor már a 158-as Alfa lesz a menő, és néhány alfás megvetően nyilatkozik majd a régi Alfákról, mint amilyen a Q4 volt. :)))
SZVSZ az F50 ugyan nem, de a Scuderia Ferrari csapat egyérteműen egy FIAT Ferrari emblémával.
***
Na most elolvastam amit közben írtatok: lazítsunk sporttásrsak, az összes Alfa igazi, ennek csak egy feltétele van: hogy a tulaj igazi Alfisti legyen!
Hogy az Alfa céget miért adták el, azt ki tudja? A legjobb terepjáró a Land Rover, mégse önálló már mióta. Sajna, ez is globalizáció.
A motorról meg elég annyi, hogy a kétliteres, ami az én '78-as autómban van, nyolcszelepes és 130 lóerős. Az RTL Klub műsorában meg az Alfa-parti előtt volt egy Mazda 626 (talán), abban 16 szelepes és 136 lóerős. A nyomaték ugyanannyi. NO COMMENT!!! :)
Ja, és ha süt a nap, mindenki kifelé, és vaxot a kocsira rákenni! Hadd ragyogjon!!! :)))