Levente.hu Creative Commons License 2023.02.23 0 0 22084

A GFX-nél az adapterezés csak egy plusz lehetőség, de annak nagyon jó. Azért a Sigma 105/1.4 Art nem a gagyi kategória, össze merném vetni a Fuji 110/2-vel, csak ez árban feleannyi, és +1Fé. Tényleg éles, és szélen is jó, rekeszelve tökéletes. A Canon 135/2 L gyengébb, pedig arra se lehet panasz. A kisfilmes objektíveknél változó, hogy milyen minőségben fedik le a szenzort, de alapból jobb a maximális vonalélesség mint egy régebbi KF objektívnél, és sokkal nagyobb fényerőt tudnak, olyat amit a Fuji nem is kínál. Vicces, de a Canon 50 1.8 STM-et is használtam a GFX 50r-en. Legolcsóbb objektív a legdrágább vázon, a legidiótább kombó. De mégis, kis korrigálható vignyettálás mellett tök izgalmas, szép képet adott, persze lágy, meg stb., de akkor is, élveztem használni, sokkal jobban, mint fullframe vázon.
Egy biztos, sok dolgot tudnék a GFX50r-ről mondani, de a minőségben biztos nem csalódnál. Az elején néha nagyon idegesített a használata, de a végeredmény mindent feledtet. Azóta tudom mire való, és meg lehet szeretni.

Az 50 megapixel kevés? Ráadásul milyen 50 megapixel! AA szűrő nélkül, elképesztően éles, tiszta, jó színekkel, szóval ezen jelenleg nincs mit fokozni. Full Frame-re vetítve 30,5Mp, szerintem pont ideális.
Fáziskülönbség elven működő AF kéne bele, ha már valami. De nemrég jelent meg a GFX50s II, nem hiszem, hogy mostanában lesz utód. Ugyanaz a szenzor, csak magas ISO-n feljebb csavarták a zajcsökkentést, így jobban maszatol, vagy a dpreview teszt béna.
Egyébként én nem bánnám, ha fejlesztenének egy "csak" 50Mp-es szenzort, ami nem a magas ISO-ról szólna, hanem a színekben tudna valami nagy előrelépést az eddigi digitális világhoz képest. Igaz az utolsó racionális érvem is elfogyna a diázás mellett, de abból már nem gyógyít ki senki. :)

Előzmény: képfaragó (22078)