misinator Creative Commons License 2023.02.21 0 1 1768

Üdvözlök mindenkit!

Remélem, hogy jó egészségben, bajok nélkül telt el mindannyiótoknak az elmúlt év!


...nahát nekünk a tavalyi évben az Autó volt szinte az egyetlen örömünk (de az annál inkább!)

Balesetek (mármint nem az autóval), gyász, s szinte az összes háztartási gépünk kapitulált a múlt évben.

Egy élmény volt...

Máris eltelt az első év, tehát összegzés:


Az autóval pár száz kilométer híján 10000 kilométert mentünk az egy év alatt. Az ezres motor továbbra is csendes, a DCT igen-igen ritkán veteti észre, hogy egyáltalán van.

Minden tökéletesen működik.


Hidegindításnál kitapasztaltam, hogy télen addig még csak ventilátor nélkül sem optimális  fűtésre állítani a szellőzést, amíg legalább mutató szerint nem éri el az üzemi hőfokot, különben plusz 700-1500 méter plusz távolság kell neki a 4 kilométeren felül.

Szerencsére ott van a kormány és ülésfűtés, úgyhogy ez nem gond.

Egy fagypont alatti alkalommal az idős, beteg szüleimet vittem kórházi kivizsgálásra. Nyilván azonnal feltekertem teljesen a fűtést s bekapcsoltam a ventilátort, hogy ne párásodjon a szélvédő. A mutató a városban 10 kilométer után, pár száz méterrel a célba érkezés előtt állt be a" helyére", s persze majd egy literrel több fogyasztást mutatott a napi szokásosnál.


Fogyasztás:

Az én használatomban (gyakorlatilag leginkább városi munkába járás) az éves átlagfogyasztás 6,85 l/100 kilométerre adódott 100-as benzinnel.

Visszakerestem, -számoltam az Albeának az utolsó négy évi fogyasztását - akkor már erre az úti célra közlekedtem.

Az egy-egy számmal, mérettel kisebb kerekű, forgalmi szerint 120 kilóval könnyebb, még szívócső befecskendezésű motoros Fiat fogyasztása 4 századdal(!) volt csupán kevesebb.
Persze ingyen nem őrizték Krisztus koporsóját sem. Mivel az évi futásteljesítmény is kevés, télen sem megyek 16 kilométert egy beindítással, van városi araszolás is, így ami spórolás van a nagyobb tömeg mozgatásának viszonylatában, azt pontosan befizetem az direktbefecskendezéses motor fél évenkénti olajcseréjén.

Az autópályán fogyasztás plusz 2-4 decije adódik a nyári klímázásból, illetve az óra szerinti, lehetőleg 118 (Fiat) helyetti 130-132 kilométeres sebességből.


Ami picit furcsa, az a vezetői pozíció.

Így, hogy még kuplung pedálhoz, váltókarhoz sem kell igazítanom.
Maga az ülés nekem rendkívül kényelmes függetlenül attól, hogy milyen magasságban van, mennyire van állítva a háttámla.
Egy élmény az autóval utazni megállás nélkül akár a fél országon keresztül is.


De a pedálok/kormány/ülés háromság az nekem picit fura.

Legalábbis ehhez az ülőlap dőlésszöghöz. (Amelyik viszont önmagában kifejezetten kényelmes).
Emiatt időnként (pár havonta) fel-le, ide-oda állítgatom az ülést, kormányt egy egy fokkal.
Fura, legalábbis, mivel jelenleg is van három szgk. viszonyítási alap; az Albea és a VII-es e-Golf és időnként egy DCT-s kombi I40.


/ Az Albeát egy héten egyszer megjáratom egy ingyenes autópálya szakaszon, amíg a gyerekemnek meg nem lesz a jogsija, a Derék Jószág motorja most roppant lelkesen forog a legfelső üzemi tartományban is;-) /

https://nepitelet.hu/autok/fiat/albea_2003/a_torok_lancia_2./


Én eddig azt hittem, hogy az Albeának magasan van a kormánya...nem; annak alacsonyan van...
Az I30-ból gyakorlatilag azonnal ülök oda-vissza minden munkanap az e-Golfba.

Így tűnt fel, hogy az I30 kormánya kelletlenebbnek tűnik. Pedig hülyeség; a kormány átmérője ugyanakkora - tán picit vékonyabb a Golf karimája -, a Golfé nem is kisebb ellenállású, mi több még picivel többet is kell tekerni a két véghelyzet között. Mégis agilisabbnak érződik.


Ma jutottam el odáig, hogy megmértem az ülések és a kormányok legalsó és legfelső állásában az ülőlap és a kormány karimájának felső távolságát.
A Hyundai kormánya egyszerűen eleve kettő centivel magasabban van, mint a Golfé (utóbbinak a kormány alsó íve le van "csapva"), az I30 legalsó állásában sem lehet elég alacsonyra tenni. Bár felesleges is lenne, mert akkor meg betakarna a műszerekbe.
Ezért van az, hogy a Golf és a másik két említett autó vezetési pozíciója is ösztönösen autószerűbb, mint a Hyundaié.


Hogy mikkel nem tudok foglalkozni...



Összességében a Volga DCT messze sokkal jobb, kidolgozottabb, kifinomultabb, összehangoltabb, kényelmesebb, szerethetőbb, mint amit reméltünk, amit vártunk!


Remélem a hasonló korú, de más konfigurációjú, a fórumra író típustársaknak is bevált a választásuk!

 

Szívesen olvasnám tapasztalataitokat, véleményeteket.

Előzmény: misinator (1645)