Önrvény radiátorok, (ráadásul 60-80 fokra vannak méretezve -gondolom-) nagy hőtehetetlenséggel bírnak.(ezt említetted is)
Korlátozod a szivattyút, az előremenőt. Nincs lehetősége a kazánnak csak nagyon korlátozottan
bármilyen beavatkozásra. Ezért vagy kénytelen vagy kézi üzemben azt csinálni amit egyébként megtenne egy szabályzó.
Ezt nevezem agyonfolytásnak.
Ugyan ilyen gyenge pont -szerintem- egy hőcserélő, megszakítva (korlátozva) a kapcsolatot a hőleadó és a kazán között. A tervezőasztalról kikerülő adatok nem ilyen feltételekkel lettek megadva.
Értem én hogy néha elengedhetetlen, na de -na...
A buszos vezérlésnél a kazán az egyensúlyi állapotban pont a ház hőigényének megfelelő teljesítményen fog üzemelni.
Mindig. De csak 1 helyiség a referencia, ami megköveteli a többi helyiség hőleadóinak a tervezését.
Ha nagyobb mint kell azt tudja komprnzálni a termofej.Ellenkező esetben borul az egyensúly.
Ha nem így tenne; alul vagy túlfűtés lenne. Az meg nem megengedett a kazán "agyában"!
Anno én 3 külső hőfokot kértem -helyiségenként- a hőigény számoló programtól -10 0 +10. Ugyanis az országban -15 fok nagyon ritka és nem hosszú ideigtart, az azt áthidaló rövid időben ha 60 fokon is kell mennie a fűtésnek kibírom, meg a kazán is.
Így le van fedve a -fűtés nagyrészét kiadó- átmeneti időszak, (nálam hellyel-közzel) megvan a radiátorméret.
Innen már tudok számolni hőigény-előremenő-teljesítmény kombót, és ha az stimmel a kazán minimumával, kész is vagyok.
Nálad -gombhoz a kabátot elv- borul minden a radiátoraid miatt.
Szerintem ha alacsony hőmérsékleten szeretnél fűteni, először is ott kell rendet tenni.
...mert a kazán minimális 3 kW-ja alá csökken a hőigény. Itt véget ér a Cube és a Sensys buszos dala! Hiába csűrik-csavarják az előremenőt, a szivattyú modulációt, a bármit, előbb-utóbb el kell zárni a lángot, különben túl meleg lesz.
Úgy ni! No de mit tesz a pid termosztátod? Kapcsolgat. Mindig. Na ez is halál a kazánra, meg a gázszámlára. Sűrű indulás, a fűtésben nem vagy alig résztvevő hő távozása a kéményen stb...
Inkább kapcsoljon a kazánom napi 20-at, minthogy feladjam az inkább 0,1-0,2-es pontosságot.
Ezt már írtam, nem erre tervezték ezeket a kazánokat. Egyébként -szerintem- fél fok ingadozést nem érzel fizikailag, hát pszihésen.... más kérdés :-)
Jól beállíott kazán-megfelelő hőleadó, és máris 2tized... :-D
Mert ha az van, amit tron67 ír, hogy 0,4-es hiszterézissel ki-be kapcsolgatnak...
Nem üzemszerű így a működés! Csak akkor tudja tartani a célhőmérsékletet, ha van hova "dolgznia".
Na ehhez(is) kell a méretezett hőleadó....
Nem a cube, nem a kazán hibája, ha túlfűt. Ha nem lenne semmi beavatkozód a kazán védelme kapcsolna le.
egyetlen általam ismert felhasználói mérés sajnos nem azt mutatja, amit látni szeretnék
Talán mert az említett hiányosságok-hibák ott is megvannak?
Ha nagyon megunom, simán lehet, hogy felrakok egy külső érzékelőt. Csak beledugom egy zsák homok közepébe, hogy inkább a napi középhőmérsékletet közvetítse.
Azt írtad kocka vagy, hát találj már ki valami okosságot, hogy az átlag hőmérsékletet közvetítse... :-D
Kérdés, milyen időintervallum átlagát akarod...
Litániát írhatnék(mert ezzel ki kisérleteztem) a külső érzéklelő elhelyezéséről...
Azonban ha Sony erre jár, majd jól elmondja neked, hogy márpedig on-off termosztát mellett is működik rendesen. (igaz neki valami bokor, ja nem, bosch kazánja van amelyik nem jeleskedik a saját szabályzójával) :-D
Szerintem csak azért mert a hőleadók jól vannak TERVEZVE.
ez a kézi szarakodás átlagember számára vállalhatatlan
Saját dolgod. Én is szeretek kisérletezni.
De kijelenteni, hogy élhetetlen a szabályozott (időjárásfüggő -sic.) fűtés... na az nem ér!
Teremtsd meg a feltételeit, és működni fog. Mondjuk akkor meg unatkozni fogsz. :-D