Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.01.31 0 1 4661

Szerintem valamit félreértesz.

 

Többféle "approach control" létezik, különféle szituációkra.

-Approach control from red

-Approach control from yellow

-Approach control from yellow with flashing aspects

-Unrestricted approach

Azt hogy ezek közül melyiket alkalmazzák, az egyenes és kitérő irányú vágányutak sebességeinek különbsége határozza meg, illetve helyszínspecifikus kockázatelemzéseket végeznek.

 

Amiről szerinte te beszélsz az az "Approach control from yellow with flashing aspects", ebben az esetben a kitérő vágányutat sárgával fedezzük, viszont a szokásos két sárga "preliminary caution" jelzéskép helyett ezt villogó egy sárga (és négyfogalmú jelzésképek esetén a villogó két sárga) előzi meg.

Mindkét esetben a sárga felengedésre kerül ha a vonat a jelző megfigyelési távolságán belülre kerül.

Továbbá ebben az esetben az ún. "Colwich Control"-t (definíciót lásd alább) is figyelembe kell venni, azaz (hacsak ez fel nincs engedve) a villogó jelzésképek csak akkor kerülhetnek ki az előző jelzőkre, ha a sárga jelzéskép nem azért sárga, mert mögötte vörös van, hanem mert azt az approach control megköveteli, ergo fel tud majd lépni egy magasabb jelzésképre ha a vonat közel ér.

(Ezek a mindenféle controlok általában helyek és balesetek után vannak elnevezve.)

 

Colwich control
A junction signalling condition required before a flashing aspect sequence can
establish; the signal beyond the junction needs to be cleared or ready to clear.

 

Szóval amit te mondasz, hogy villogó jelzésképek vannak, azok csak a viszonylag magasabb sebességű kitérők esetén érdekesek, és általában megkövetelik a kitérő utáni jelző szabad állapotát is.

 

Amire a sorok között utalhattál, hogy amikor a kockázatelemzésben azt nézik, hogy vajon a sima "approach control from yellow" alkalmas lehet-e az adott helyre, azt is figyelembe kell venni hogy a jól fékező vonatok, amiknek adott esteben elegendő lenne csak az egy sárgánál megkezdeni a fékezést a két sárga után, ne mehessenek be kitérőbe túl gyorsan. Ebből a szempontból a villogó jelzéskép valóban előnyösebb. Elképzelhetőnek tartom hogy volt olyan hely ahol ezen érvelés mentén alkalmaztak villogó előjelzéseket.

 

Előzmény: nazareth (4660)