zolibá Creative Commons License 2000.03.23 0 0 1727
Utas2:
Itt egy egészen pontos (első kézből kapott) információ a Malév HA-LMA Fokker70 géppel lebonyolított zürichi járatának 25 perc utáni visszafordulásáról:
A gépen van egy számítógép, amely a fékszárnyak helyzetét és mozgását ellenőrzi. Ez adott be fékszárny hibajelzést. Ez utazó magasságon, illetve közelében, teljesen behúzott fékszárny esetén nem egészen normális. A pilóták lerádiózták a dolgot a műszaki szakembereknek és arra lyukadtak ki, hogy a legcélszerűbb hazajönni. Tehát a gép vezethetőségét semmi sem zavarta, azonban, mivel a hiba egy potenciális lehetőséget jelentett arra, hogy valós fékszárny problémát ne vegyenek észre, illetve a visszafelé történő utat megakadályozhatta volna, inkább a visszafrdulást választották.
A hiba pontos okát a műszaki szakemberek megtalálták, a hibát kijavították.