nazareth Creative Commons License 2023.01.26 0 2 1036

A 150mph-s terveket nem ismertem, de az ATP-nek anno utána olvastam. 

 

Amennyire én ismerem a helyzetet, az "utasok jelentős része" egyáltalán nem igaz. Volt egy komolyabb felhajtás az első próbamenetek alkalmával, amikor egy rakat újságírónak este egy iddogálós bemutatót tartottak, majd másnap délelőtt egy próbaútra vitték őket. Nem tiszta, hogy a rosszullétek milyen arányban voltak a billenőszekrény és a másnaposság számlájára írhatók, de mivel újságírókkal történt az eset, kellően nagy sajtóvisszhangot kapott. 

 

Ugyancsak nem tudok olyanról, hogy az ablaktalan kocsiszekrény ötlete bárkiben komolyabban felmerült volna; próbafutásokról, amelyben utasok klausztrofóbiások lettek, végképp nem hallottam. Azért is lett volna ez a megoldás furcsa, mert aktív billenőszerkezetről lévén szó relatíve egyszerűen meg tudták oldani, hogy "rontsanak" a hatásfokán – meg is tették.

 

Természetesen az ATP körül volt egy sereg komoly műszaki probléma, amelyek nem voltak ennyire bulvárszagúak, így kisebb nyilvánosságot is kaptak, de (nem utolsó sorban a fenti félreértelmezések miatt) végül a projekt körül annyira elfogyott a levegő, hogy félúton lefújták. Ennek azonban főként politikai oka volt; a problémákat végül a terveket megvásárló olaszok kiküszöbölték, a konstrukciót pedig sikerre is vitték. 

Előzmény: manhattani (1035)