V63 018 Creative Commons License 2023.01.18 0 0 19037

Nem tudom, pontosan mennyi van benne; ismerve a NAV perverzióját a térfogatszázalék iránt minden jövedéki termék esetén, egészen biztos, hogy térfogatszázalékban mérik. (Mintha a fináncok nem ismernék a mérleget, csak a csuprokat és az ibrikeket: tömeget nem tudnak mérni, csak térfogatot.)

Egy Grétácskás bullshit az egész (Kiotói Egyezmény meg szén-dioxid kibocsátás, bullshit, bullshit über alles...); mintha az etanolban nem lenne két szénatom. De hát van, azaz ugyanúgy képződik szén-dioxid az elégésekor, mint ahogy az alkánok (a benzin klasszikus komponensei) égésekor. (Persze amerre halad a világ, lassan alkánokból lesz a legkevesebb a benzinben.)

 

********

 

Félig-meddig búcsúzkodni is jöttem, mert egy szép korszaka zárul tavasszal az életemnek. Nemrég vettem egy Kawa GTR1400-est és az új szezont már azzal kezdem.

Nincs semmi alapvető bajom az FJR-rel, szeretem, de sajnos a kora miatt kellett meghozni a döntést. (Első szériás, 2001-es gép, amit még 2000. szeptemberében, azaz még a XX. században gyártottak le.)

Szóval a csere mögött szimplán csak annyi áll, hogy egy hasonló stílusú, de jóval fiatalabb motorom legyen. Ilyen árban esélyem sem volt, hogy újabb FJR-t vegyek, mert nekem erős "becsípődésem" van azügyben, hogy hatsebességes legyen a motorom; ahhoz viszont FJR esetén >= 2016-osnak kellene lennie, de azok még túlságosan "nem öregek" és azt én nem bírom megfizetni. Ráadásul nekem túl modern a műszerfaluk is, én meg eléggé retro guy vagyok ilyen dolgokban és ragaszkodom a klasszikus két kerek analóg műszerhez. De úgy gondolom, az öreg ladynek is fog még örülni valaki, akinek nincs 3-4 milliója egy használható használt motorra és nem egy 600-as "kisbandit"-ra vágyik, hanem kicsit nagyobb testű valamire. (Nagy test, nagy élvezet!  :D  )

Előzmény: Quattroman (19035)