hujuju!
Nagyon plasztikus amit leírtál a motor működéséről, de számomra kissé érthetetlen. A leírásod szerint azt lehetett látni, ahogy a szívótorkok fölé spriccelték az üzemanyagot, de ez szerintem így nem látható, ugyanis akkor a levegő szűretlenül kerülne a motorba, amit ezek a nagyon kihegyezett motorok még egy versenytávon nem igen bírnának ki (régebben sem). Valószínűnek tartom, hogy az üzemanyag adagolását és porlasztását a leírtnál sokkal precízebben és főleg zártabban végzik már nagyon régen az F1-es motorok esetében.
Mindenesetre tényleg sokat lehetne dobni a közvetítések színvonalán akár az általad leírt külön kamerák használatával (pl. egymás mellé lehetne tenni, ahogy Schumacher meg Hakkinen zongorázik a kormány gombjain, csúcs lenne), de a CART-ban szinte állandóan alkalmazott módon folyamatosan ki lehetne írni mondjuk az első 6-10 versenyző közötti pillanatnyi időkülönbségét és annak változását. Az német RTL közvetítésekket látván hálát adtam az F1 védőangyalának, hogy a királyi TV kapta a közvetítés jogát, a kereskedelmi csatornák bármelyike boldogan szétbarmolta volna az egészet a reklámokkal. A magyar kommentár hagyományosan kaki, a legnagyobb baj az, hogy folyamatosan olyan emberek ünek a mikrofon előtt, akiket nem igazán mélyen érdekel a motorsport, csak a sportriporteri kenyérkeresetük részének tartják. Szerintem bármelyik TV csatorna sok (most csak potenciális) nézőt szerezhetne, ha leszerződtetne egy motorsport rajongó kommentátort, aki hajlandó lenne némi energiát belefektetni abba, hogy a netről és más forrásokból összegyűjti és közvetíti a legfrissebb híreket és pletykákat, ráadásul esetleg még a műszaki alapokhoz is konyítana valamit. Egy ilyen riporter nem csak az F1-et, hanem a CART-ot, a Rally VB-t és magyar bajnokságot, a túrakocsi bajnokságokat, F3-at, F3000-et, motorkerékpár versenyeket stb. is követhetné. Ezekből szerintem egy rendkívül színvonalas magazinműsort lehetne összehozni, akár reklámokkal megspékelve is. Valahol azt olvastam, hogy egy-egy rally futamon Magyarországon közel annyian vannak kint nézőként, mint a "professzinális" focibajnokság fél szezonján. Még ha ez túlzás is lenne, ez akkor is azt mutatja, hogy nem csak a színvonaltalan magyar foci meg a mexikói és brazil szappanhabok iránt van itt érdeklődés. Engem az itthoni közvetítésben az zavar legjobban, hogy akár én, de ennek a topicnak a legtöbb látogatója többet tud az F1-ről (de legelábbis messze több affinitása van iránta), mint azok(nak), akik ezért jó pénzeket markolnak fel, sőt még külföldre is eljutnak ennek révén (sőt esetenként finoman sérelmezik, hogy a tengerentúli futamokra nem fizetik a túráikat). Szégyen, hogy nincsenek rendszeresen riportok a versenyzőkkel, a kisebb csapatok versenyzőit szerintem azért viszonylag jobban be lehetne cserkészni, nem csak a Schumacherek, Hakkinen, Villeneuve vannak ott a pályán. Na persze ehhez viszonylag jól kellene makogni legalább angolul és érteni kellene valamit a dolgokhoz, hogy ne kérdezzenek elsőre valami emeletes baromságot. De hát a jelenlegi felállással is döcög a szekér, a többi meg le van..... érdekelve.
Üdv: Kopasz