Asszem Creative Commons License 2000.03.20 0 0 7
Jpmaster már majdnem mindent elmondott, csak a közérthetőség kedvéért egészítem ki. Az olaj (mint minden folyadék), a hőmérséklet csökkenésével sűrűsödik (fagy), növelésével hígul (forr). Az első szám minnél kisebb, annál jobb az olaj hidegen. A második szám minnél nagyobb, annál jobb az olaj melegen. A magyarországi éghajlaton nagy álltalánosságban egész évben használhatók a 10W-40-es olajok. Az 5W-s 0W-s olajok jelentősen drágábbak, azoknak ajánlható, akik megengedhetik maguknak, viszont ezek jelentősen csökkentik a téli hidegindításkor bekövetekező kopásokat, ami gyakori téli városi autókázásoknál feltétlenül mérlegelendő, hiszen a motor kopásának jelentős része ekkor keletkezik.
A második szám növelése (50, 60) főleg a lóerőszám növekedésével indokolt hiszen ott nagyobb hőterhelésnek van kitéve az olaj, amit egyébként olajhűtővel is szoktak kompenzálni. Az olaj a kenésen kívül a korrozió védelmének, a lerakódások megszüntetésének, a szennyeződések lebegésben tartásának a feladatát is ellátja. Ezen nem szabad spórolni. Az pedig, hogy egy öreg motorba a jó olaj nem való, illetve az, hogy tönkretette nem igaz. Persze a nagy hézagokon jobban fogy a hígabb olaj, de ez nem az olaj hibája, hanem a motor vége felé közelettét jelzi. Ha egy öreg motor a 0W-40-es olajtól kikönyökölt, azt nem az olaj csinálta, csupán csak az lehetett szegény motornak az utolsó kenet.

Én jelenleg Aral 5W-50-el járok minden meggyőződés nélkül. Szerintem fontosabb a viszkozitás ill. a teljesítményszint, mint a gyártó. Tehát a Mol 5W-40-ese biztos jobb olaj, mint egy neves gyártó 15W-40-es olaja. Szakberkekben sokan esküsznek a Castrolra.
Olajcsere és minőség pedig gyári előírás szerint. Az Iveco kreált egy dieselmotort amibe 100 ezrenként kell kicserélni az olajat.( biztos nem mindegy, hogy milyet)
Az, hogy a gyártók megadják, hogy az olajuk keverhető, és milyennel, Én ezt nem bírálom felül, de jóérzéssel nem csinálnék olyat, ha nem muszály. De erről várom PTZ véleményét.

Üdv Asszem.