IZé Creative Commons License 2022.12.29 0 1 26486

Először is, semmi olyat nem mondtam, hogy a fórumon kívüli szakmai tapasztalatod is csak 6 év. Az, hogy régebben más nicked volt, azt én nem tudhatom, és csak neked van jogod felfedni. Nem volt célom Téged bántani, azt régóta látom a hozzászólásaidból, hogy szakmabeli vagy, és általában osztom a véleményedet (reális kérdésekben, mert azért a szakmabelieknek is lehetnek eltérő véleményeik, ez természetes). Abban teljesen egyetértek, hogy az ebben a topikban felmerült ötletek java része szakmailag erősen vitatható.

De valahol az álmokat is össze kell gyűjteni. Ez a topik ilyen. És a linkelt videó is ilyen. Itt a helye. Nem tudom mekkora munka volt összeállítani, berajzolgatni a térképre a villamosvonalakat, összeszedni az infókat és a látványterveket, nekem nem ment volna, és ezt a munkát értékelem. Még akkor is, ha vannak benne olyan őrületek, hogy az 56-os villamost vigyük tovább csak úgy, a buszok vonalán Solymárra.

 

amikor pl. a 4-es metró ellen ment itt az érvelés, és az árát hidakra, buszokra, villamosokra, lélegeztetőgépekre váltotta át mindenki, hogy azokból mennyit lehetett volna abból a pénzből venni?

 

Hát végül is, engem nem zavart hogy 2022-ig kellett várni hogy az utolsó magaspadlós buszt is sikerüljön lecserélni. De az átlagember bezzegromániázik és kocsiba ül. Szóval ha 4-es metró helyett lett volna egy 6 évenként teljesen megújuló buszpark, és már nem lenne magaspadlós villamos, és lecserélve lenne a HÉV járműállománya, de egyébként ugyanaz a hálózat lenne ami 2000-ben, akkor valószínűleg jobban jártunk a 4-es metróval. De ha abból a pénzből célszerű infrastruktúra és hálózatfejlesztés lett volna, akkor talán jobban állnánk. Mondom talán. Nem lehet összehasonlítani, hogy mi lett volna ha... (lélegeztetőgépet meg senki nem akart, legalábbis a közlekedés szakmai és baráti köreiben)

Egyébként nagyon érdekes ez a kérdés, hogy az akkor kihasználatlannak tűnő 4-es metró szép lassan megtelt, közelében a kapacitáshatárának. Úgy is, hogy megtartották a felszíni hálózatot, szinte csak a Gyros buszokat likvidálták. Viszont most nagy hibának tűnik, hogy akkor az ellenzők hatására(?) beijedtek, és 80 méteres peronokat csináltak. 

Ma már ha ilyen érvelést hoz fel valaki, akkor pont azok "ugatják le" az érvelőt, akik ezelőtt 10-15 évvel pontosan ezt atz érvelést alkalmazták.

 

Ugyanazok? Szerintem legfeljebb "ugyanolyanok". De "azok" már máshol vannak (agyban is), és ha 20 év alatt a szakmában voltak, sokat tanulhattak. És lassan megkereshetik az a munkaruházati boltot, ahol még lehet kapni barna köpenyt.... Jön az új generáció. Hihetetlen, de ez a topik is 22 éves. Igazad van, mindannyian fejlődtünk, és több információ birtokában vagyunk de én nagyon szkeptikus vagyok és inkább ahhoz csatlakozom, hogy következő egy-két évtizedre nagyjából az álmodozás fog megmaradni mint közeledésfejlesztés..

 

Előzmény: Il Leone (26483)