masterflash Creative Commons License 2022.12.28 0 0 210103

x14xep

 

Megjött a hűvös idő, megint kezdődik a halódás.

Eddig semmi baja nem volt, jött pár nap esős hűvösebb idő, és azt tapasztalom, hogy beindul a motor, hidegen lóbál párat, beáll az alapjárat 1100-ra. Elindulok vele, kb 500m megtétele után ha be van nyomva a kuplung, leáll a motor, az indítózásnál tipikusan az a hang van, mint amikor nincs kompresszió a motorban, a szelepeket nyitva tartja valamitől. Általában beindul, és utána még 3km és minden a helyére kerül, innentől jól húz, megjön az alapjárat is rendesen.

 

Létezhet olyan, hogy a hidrotőkéket valamiért nem tudja a szelepszárak tágulásának megfelelő ütemben a rugó visszanyomni, és emiatt folyamatosan résnyire nyitva maradnak a szelepek, ami alacsony fordulaton leálláshoz vezet, majd bemelegedett olajnál megszűnik a probléma, mert a hígabb olajat már rendesen ki tudja nyomni a hidrotőkékből a rugó?

 

Mennyire jellemző az, hogy a rugók elgyengülnek?

Az esethez az hozzátartozik, hogy a feleségem járt vele egy darabig víz nélkül, mielőtt hengerfejes lett és cserélve lettek a szelepszár szimmeringek! 

 

Mekkora az a lógás egy szelep vezetőnél, ami már kórosnak számít?

 

 

 

Jövőre tervezem a vezérlés cserét és arra gondoltam, hogy szétszedem a hengerfejet, és kicserélem a szelepek környékén amivel gond lehet.

Mi mindent lenne célszerű ebben az esetben cserélni?

 

Vezetők, szelepszár szimeringek, rugók?

Szelepeket van értelme cserélni, ha egyébként meleg időben minden rendben van, a fogyasztás is!?

Levettem a kipufogó csonkot, és az egyes hengeren továbbra is eregeti az olajat egy kicsit, de közel sem úgy néz ki, mint amikor szét lett szedve, és kb 3mm vastag kox lerakódás volt a kipufogó szelepeken.

 

Elgyengültek volna a rugók, a szelepszárak már kicsit letapadgatnak, és ez összeadódik és ezért nem tud visszazárni?