JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.24 0 0 21314

pozitívan fogadta mindenki a DTM-en belül, a 3 nagy német gyártó már elején nyilatkozott erről. Tudták már egy ideje, hogy Berger eladja majd a boltot, de már biztosított a jövő, hogy az ADAC vette meg, akik tudják mi került a kezükbe. 

amihez mindannyian ragaszkodtak az az volt, hogy maradjon az 1 autó/1 versenyző leosztás, de nem is volt ez téma hogy másképp lenne. 

 

november elején írtam ezt, amikor szemezgettem a motorsport-total, ran meg a többi oldalról miképp fest a mezőny

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162903995&t=9177735

 

itt még szó nem volt arról hogy Berger, ITR lelép, meg ADAC jönne, de ez adja vissza a legjobban, hogy nem lesz drámai változás, mert most az új tulaj érkezése után kb. ugyanez a helyzet most is december végén. Egyedül a Ferrari lelépése ami "ütés", de ez se meglepő a Bergerrel való kapcsolat miatt. 

Meg 1 csapat már ADAC előtt bejelentette hogy kiszáll a GruppeM, viszont valószínű jön helyettük más. 

 

Novemberben is az volt a várható mozgolódás hogy a Lambo-Porsche csapatok miképpen helyezkednek. Ki vált erre, ki a másikra.

 

Grasser -2 autója se drámai, mert nagyon úgy néz ki marad a +2 Lambo csak más csapat futtatja azokat.  Meg Grassernél 4 autó jól nézett ki, de ott az egyik autóban volt az 1 pontos szinte mindig örök utolsó Deledda, a másikban a szintén 1 pontos Ineichen. Bortolottival inkább egyszemélyes alakulat voltak ami az élmezőnyt illeti. Schmid is 2x szerzett csak pontot. Náluk inkább az lesz a fejvakarás kivel pótolják majd az olaszt. Perera talán teljes szezont kap. 

 

Szerintem ez simán az ilyenkor szokásos mozgolódás.

 

ADAC GT csapatok körében nem lett népszerű a dolog, mert hivatalosan is betolták őket a DTM alá. Több csapatfőnök háborgott ezen:

 

Zakowski (ZVO) -  az ADAC GT ebben a formájában el is lett temetve

Land (Land Motorsport) - csalódás, sőt sértve is vannak a lefokozással és szerinte az egész német autosportnak is visszalépés Plentz (Rutronik) "Griff ins Klo" szöveget tolta be röviden. Ez ilyen német mondás, magyarul mi nem is használjuk, talán olyan ez mint nálunk a "lehúzatod a klotyón" arra ami már semmit se ér.

Ferlemann (Car Collection Motorsport) - kritikus az egésszel szemben

Reicher (Eastalent Racing) - szerinte a bajnokság veszít az értékéből, főleg mivel nem lehet magas besorolású versenyzőket hozni, ami kihat a szponzorszerzésre is. 

 

Legnagyobb gond náluk, hogy a platina besorolású versenyzők nem indulhatnak már, nehezebb szponzorokat fogni így, LMP3-asokkal való közösködés is zavarja őket, ráadásul a DTM miatt a garázsokból kiszorulnak a "sátrakba". Zakowski szerint semmivel nem lesz olcsóbb, sőt inkább drágább lesz egy szezon a mostani 700.000 eurónál

Többen kénytelenek lesznek majd rákényszerülni a gyenge, de fizetős versenyzőkre is. 

A már idézett Rutronik főnök Plentz szerint az is érdekes lesz, hogy kiszorulnak a depoból és majd ott fogadja a vendégeket. És sokan majd értetlenkednek azon, hogy igazából ugyanazok az autók versenyeznek a DTM-ben is, mint amiket ők futtatnak, de akkor mit keresnek itt?

 

ebben a szériában lesz inkább kavarodás, de a DTM-et nem fogja érinteni szerintem. Vagy lehet hagyják így elsorvadni szépen csendben. 

 

 

Előzmény: toto92 (21313)