Törölt nick Creative Commons License 2022.12.08 0 0 2996

Sziasztok!
A következő problémában szeretném kérdezni a nálam tapasztaltabbakat... elnézést az esetleg nem szabatos fogalmazásért, csak amatőr vagyok.
Adott egy 5 éve épült családi több szintes ház. 4 éve szerelték a padlófűtés vezérlését és alakították ki a zónákat.
Az egyik szinten csak egy termosztát van és nincsenek szelepmozgatók a körökön, a termosztát közvetlen a zónavezérlőre van kötve. A körök be vannak állítva, alaphelyzetben nyitott állapotban, nincs kapcsolgatás. Tehát ha ez a termosztát bekapcsol, azon a szinten az összes fűtőkörben kering a víz.
A másik szinten a padlófűtéshez tartozó elosztóra a szelepmozgatókat tettek, hogy körönként lehessen vezérelni őket, valamint ezeket összekötötték a termosztátokkal, zónavezérlővel, a zónavezérlőt a kazánnal, stb. A termosztátok itt nem közvetlen a zónavezérlő zónáihoz csatlakoznak, hanem az egész szint 1 zónát képvisel, a szelepmozgatókban pedig segédkapcsoló van. Amennyiben a sok fűtőkör közül bármelyiket aktiválja a termosztát, úgy ez a kör fogja bekapcsolni a zónavezérlőt is, ill. az a szivattyút és a kazánt. Tehát a lényeg, hogy bármelyik termosztát ill. szelepmozgató aktiválhatja a teljes zónát, de csak azokban a körökben lesz kerintetés, amelyeket nyitja a szelepmozgató.
(A zónavezérlő 6 zónát tud kezelni, de a házban 7 termosztát van, gondolom így volt takarékosabb kivitelezni és ezért oldotta meg így a szerelő.)
A problémám az, hogy a felszerelt Honeywell MT4-230S-NC típusú szelepmozgatók sorra mennek tönkre, évente 1-2 db és már rohadtul elegem van belőle, hogy az amúgy is kifizetett rakás pénz nem volt elég, mindig újabb 10-20 ezer forintot elvisz a rendszer a hibák miatt, ráadásul ilyenkor keresgélni kell, melyik lehet rossz a sok közül (van hogy egyszerre romlik el több is, emi miatt egyesével kell végigpróbálgatni, melyik lehet "zárlatos").