Valószínűleg igen, de vedd figyelembe, hogy ezek a noborderes gittegyletek olyan összegekből "gazdálkodnak" ami magánemberként szinte ésszel felérhetetlen.
Adatokat viszonylag ritkán látni, pedig nyilvánosak kellene legyenek, de amit legutóbb láttam az a noborderes doktorok vízitaxijáról szól. Ez a vízitaxi, az egyik legnagyobb a mezőnyben, de az egyik legfiatalabb és mivel kutatóhajónak épült így a leggazdaságosabb is, nos ennek a vízitaxinak a puszta üzemanyag-fogyasztása a következőképpen alakul:
álló helyben: napi 1,5 tonna
utazósebességen: napi 4-4,5 tonna
max. meghajtással: napi 8-9 tonna (a legutóbbi, Cataniában végződött ámokfutás puszta üzemanyagktsge ~250E ajró volt)
Az üzemanyagon túlmenőleg természetesen vannak egyéb ktsgek is, egy-egy ámokfutásra 9500 adag élelmiszert (természetesen full halal) vesznek fel, ez ~15 tonna, rengeteg pótalkatrészt,a csónakokba 1-2 tonna benzint, gyógyszereket ésatöbbi, valamint a hajó alapszemélyzetét (ez ennél a modern hajónál "mindössze 7 fő) pedig teljes fizetéssel kell alkalmazni, ez 3-6E ajró/fő, beosztástól függően (gyakorlatilag csak a keptén szokott noborderes hasznos idióta agyhalott lenni, de néha azt se találnak, csak pénzért, havi 10-12E ajróért), mindent összeadva -állítólag!- 2022-ben az aktuális ámokfutást nem beleszámolva eddig 8 millió ajró ment el, de sztem hazudnak, annál több. (Egyébként januártól esedékes a vízitaxin egy general-karbantartás, ez 0,5-1 mio ajró lesz).
Ez egyetlenegy hajó a kábé 27-ből és pl. az open arms uno ennél nagyobb is, kevésbé modern is, nem is tervezték hónapokig a nyílt tengeren tartózkodásra mint a kutatóhajónak épültet, nyilván jóval több üzemanyagot (is) nyel, azt 3 mio ajróért vették idén és 2-ért alakították át. Ez eddig 2 vízitaxi, van még további ~25, de könnyű elképzelni, hogy a sokéves, a lengyel cucilizmusban épített szí-áj4 még ezeknél is sokkal több üzemanyagot és karbantartást nyel be.