gnrb Creative Commons License 2022.12.06 0 0 1762

Én is szoktam egy kis kerülőt tenni a városban (nem Bp), mióta ilyen hideg van, mert bő 2 km város után kéne besorolni a kamionok közé.
Azért is érdekes az az 5 km-es határ, mert nyáron a vízhőfok hamar felmegy, ilyenkor jóval több idő kell neki, és pirosnál állva sem melegszik, mint nyáron, ezért is szoktam kicsit kerülni, időben alig több, de közben haladok, nem csak állok a lámpánál.
A tényleges, hallható bemelegedés (olaj) viszont majdnem ugyanannyi távolság után áll be! Így jobban utánaszámolva (eddig sose gondoltam végig ennyire) azt mondanám, hogy a vízhőmérőn mutatott látszólagos üzemmeleg motor és a füllel is hallható üzemmeleg állapot között kb. 2,5-3 km van, terhelés alatt, akár télen, akár nyáron. És nagyjából ugyanezt tapasztaltam másik, céges és saját autóval is, pedig nem csak 1-2 autót értek ezen (1.4 CVVT, 1.1 Crdi, Renault 1.2 16V, Fiat 1.2 8V, 1.2 16V, Ford 1.6 16V).
Az 1.4 CVVT motor nagyon jó lehetne, nekem is tetszik a működése, csak hát az élettartama problémás, legalábbis a dugattyú és hengerfal kopás, van már elég sok rossz tapasztalat, itt a fórumon is.

Előzmény: misinator (1761)