gnrb Creative Commons License 2022.12.05 0 0 1760

A bemelegedésről.

Azt ugye tudjuk, hogy a megfelelő vízhőmérséklet még nem jelent üzemmeleg motort, csak a megfelelő olajhőmérséklet, és a vízhőmérők programozottan csalnak is, márkától függetlenül, átlagban jellemzően 80-100 fok között 90-et mutatnak.
Amíg ténylegesen be nem melegszik a motor, addig hangosabban jár, legyen az dízel vagy benzines, szívó vagy turbó, csak ezt a hangszigetelés függvényében változó mértékben halljuk, és műszaki érdeklődés függvényében változó mértékben vesszük észre/figyelembe.
Ha rövid városi etap után felmegyek pályára, de még nem meleg, én pl. addig beállok a kamionok tempójára, és amikor elcsendesedik, azaz tényleg meleg az olaj is, csak akkor veszem fel a normál tempót.
Ami számomra nagyon érdekes, hogy ehhez most is elég 5-5,5 km (amit Te is írtál), de a nyári melegben is kell közel 5 km, pedig 30 fokkal melegebb az induló hőmérséklet és nem is kell fűteni (nekem jelenleg 1.4 CVVT).

Előzmény: misinator (1758)