zolibá Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1649
hal9000: Az elektronikus variométeren kjelzésre kerül a pillanatnyi varió értéke, de a TCAS rendszer kijelzései is. Ez olyan formában történik, hogy a varió skáláját színezgeti a TCAS. Ugyebár a TCAS a közelben haladó forgalomról eldönti, hogy útban van-e. Ha igen, azt két kategóriába sorolja. Az egyik csak figyelmeztetést kiváltó, a másik a veszélyt jelentő. A másik gép legalább S módban is működőképes ATC transzponderének jelei alapján a TCAS tudja a másik gép magasságát és az előző adatokkal összehasonlítva a változás (ha van) trendjét. Ezek alapján extrapolál és kiszámítja, hogy merre fog emelkedni, sülyedni vagy vízszintesen repülni a gép. Mármost, ha a másik gép várhatóan megközelíti a TCAS-szal szerelt madarat, a TCAS rendszer behatárolja, hogy mi az a varió, amivel repülnünk kell, hogy a másik gépet ne pusszantsuk meg és erről kijelzést ad. A digitális variométeren ez a skála zöld, sárga, piros színezésével van megoldva. Ebből a pilcsi tudja, hogy mi a számára biztonságos, riziküs és veszélyes varió és ezek alapján repül. Volt nekem egy szép képem egy ilyen digitális variométerről. Ha meglelem bescannelem és közkinccsé teszem.
Előzmény: hal9000 (1639)