Igazmondó Juhé! Creative Commons License 2022.11.28 0 1 430193

 Miért használnak hidrogént az acélgyártásban?

Jelenleg a hidrogén alkalmazása az acéliparban nagyjából két szempontra osztható: (1) redukálószerként a vas-oxid redukálására , főként a BF gyártási folyamatában és a gázalapú közvetlen redukciós vas (DRI) folyamatban; (2) tüzelőanyagként fűtéshez, beleértve a szinterezési segédanyagot, a raklapozást ...

Lehetséges a zöld acél?

Átlagosan csaknem két tonna szén-dioxid (CO₂) kerül kibocsátásra minden tonna megtermelt acél után. Ez a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy 7%-át teszi ki. ... Az úgynevezett „zöld acél”, amelyet szén helyett hidrogénből állítanak elő, hatalmas lehetőséget jelent Ausztrália számára.

 

 

 

A tanulmány szerint a szélgép alapozásához 1176 tonna betonra van szükség, azaz fajlagosan, 1 kW beépített teljesítményre nézve ez 392 kg/kW betont jelent.

Az acélszükséglete 276 tonna, fajlagosan 92 kg/kW. Magyarországon egy lakosra kb. évi 4 000 kWh fogyasztás jut, így célszerű ennek az energiamennyiségnek szerkezeti anyagszükségletét megnézni különböző erőművek esetén.

 

Vagyis   1   SZÉLGÉP     alapból   csak az acélszerkezete révén a FÖLÉPÜLÉSÉVEL máris  276*2= 552  tonna CO2-t   rakott a levegőbe. 

Előzmény: Igazmondó Juhé! (430192)