4557 Creative Commons License 2022.11.19 0 0 21994

Ezt lehet hogy a dániai fejlesztő tudná pontosan megmondani, de azt hittem a beállítható érzékenység főleg a pixel (1db pixel) méretén múlik . + elektronikus szoftveres része is van de azt úgyse érteném meg. Meg más kérdés, hogy egyáltalán nem követem pár éve a ccd fejlesztést, fogalmam sincs mi az hogy "hátulról megvilágított" vagy többrétegű vagy nem tudom mik vannak még. Csinált a Leica pár éve egy vázat amin nincs semmi bayer rács vagy ilyesmi, csak ff képet ad, de talán pont a phaseone-nak is volt ilyen hátfal, azoknál jó kérdés milyen színt hogy tud feketefehéríteni, még az is lehet hogy egy klasszikus sárga-narancs stb régi szűrősor jó hozzá. Ez az amit valószínűleg nem fogok kipróbálni soha. 

A negatívokat is már csak szkennelem , (nem is férne el nagyítógép) eredetileg azért vettem szkennert hogy egyszerűbben megnézzem van-e vmi bemozdulás. Így a retus a hibridben is nagy előny, ami marhára hiányzik hogy nem lehet kitakarni meg ráexponálni meg ilyenek. Az vaskosan hozzátartozik a film szépségéhez és így se lehet mindent kihasználni amit még tud.

illetve hát pormentes a digitális ha minden optikához külön vázat tartanánk, különben meg becsúszik néha egy-két pötty amit aztán az egész sorozatról le kell szedni.

Pár napja láttam valami likebalaton vagy hasonló oldalon hogy 'fotósunk filmre fotózott' , látom a fiatalok azt hiszik abban az a jó hogy rajtahagyják a szkenneléskor rákerült szöszöket. Érdekes felfogás. kb 20 éve egy barátom szkennelt nekem pár papírképet, aztán mondja hogy rátesz nekem egy kis szemcsét hogy olyan filmesebb legyen. Akkor is lehetett olyan filmet kapni ha azt akartam volna...

Egy másik régi barát a lab4art-ban nagyít, néha tart fejtágítást ifjaknak. Mesélte azt simán megcsinálják kisfilmes gépen 1 filmen belül, hogy ha keveslik a fényt átállítják a fényérzékenységet 800-ra...

Csak mielőtt bárki arra hivatkozna hogy ez a digi előnye, hát téved :-D

Előzmény: képfaragó (21993)