horakulum Creative Commons License 2022.11.18 0 0 32198

Sziasztok, üdvözletem!

 

Teljesen laikus vagyok. Segítséget illetve információt szeretnék kérni. Szüleim családi házán szeretnék a nyílászárókat kicseréltetni. A ház szigeteletlen - még, remélem egyszer sikerül ezt is nyélbe ütni - jelenleg kétrétegű műag. nyílászárókkal. Három rétegű, szintén fehér műag. nyílászáróra szereténk cserélni, minél jobb hő- és hangszigetelési képességgel. (Ez utóbbi is igen fontos, mert hiába vidék, meg madárcsicsergés, azok mellett a kutyaugatás, a szomszéd flexelése is jelentősen behallatszik.) Ezek már nem lesznek többet cserélve az biztos. Hisz megépült az eredeti fa nyílászárókkal, majd cserélték két rétegű műanyagra és most jönne a háromrétegű műag nyílászáró majd egyszer remélhetőleg egy szigetelés. Szóval, hosszútávra tervezünk majd. 

 

Amiben tanácsot szeretnék kérni. Merre induljak?

 

Sokféle nyílászáró, sok gyártó, sokféle minőségben árul és sokféle olyan paraméterrel jellemzi a termékeit, amihez én nem értek. Ha órákat, napokat vagy heteket ülök a net elől, akkor sem leszek érdemi szakértője. Ugyanakkor szeretem érteni, tudni és megnyugodni a felől, hogy amit veszek, az ár/érték arányban jó. Ezt viszont megint vagy az látja, akinek már beépítették a nyílászárót, használja, kifizette és tudja véleményezni, vagy aki ért hozzá, ezzel foglalkozik. Viszont aki forgalmaz, annak érdeke, hogy eladjon és könnyű meggyőzni azt, aki nem ért hozzá. Ergó, nem szeretném, ha átvernének, ez nem egy pár forintos beruházás...