Csak most volt időm végigolvasni a topikot, de lenne kérdésem bőven.
"74-es Wesselényi és Dohány utca túl szűk, mert a csuklórész ostorozó mozgást végez. "
Azért ahol a zsinagógánál kifordul a troli, ott elég hely kellene, hogy legyen ehhez. Ott még a tilosban parkolók sem jelenthetnek akkora gondot, hiszen a rendőrök állandóan ott járőröznek. Különben meg az Ikarus keskenyebb is, mint a ZIU, ugye? Az jól jönne néha a Dohány utcában, nem? :-))) Amúgy tényleg nem való a 74-re csuklós. Oda szóló Ikarus kéne.
"a 79-en nem járhat 435-ös"
Azt olvastam annak idején a HVG-ben, hogy a Kiepe-féle 435-öst egyszer kipróbálták a 79-esen, be is szorult rendesen a Budai Nagy Antal utcában. Miért volt ez? A szabálytalanul parkolók, vagy troli fizikai paraméterei miatt? Egyáltalán a 435-ös a nem követő kormányzásával mekkora kanyart tud bevenni?
És végül: miért jár a 79-esen csuklós? Szerintem inkább jogos lenne a 76-ost csuklósítani, mert a piacnál igencsak nagy tömeg tud összejönni rajta. A 79-es vonalán amúgy se hiszem, hogy ki lenne használva a csuklós. Elég sokat jártam a két végállomás között, hol 76-ossal, hol 79-essel, aszerint, hogy melyik jött előbb. A 79-esen nemigen volt tömeg soha.