nxor Creative Commons License 2022.10.24 0 0 123213

Sok évnyi halogatás után elkezdtem foglalkozni a ragadó műszerfal problémával.
A műszercsoport körüli kisebb takarót kiszedtem (4 csavar) és kipróbáltam rajta sokféle szert, ha valamelyik végleg tönkretenné az könnyebben és olcsóbban cserélhető.
WD40, féktisztító, benzin, lakkbenzin, motortisztító folyadékok, zsíroldók, izopropil alkohol, stb. Egyik sem működött, vagy csak nagyon minimális hatása volt.

Aceton és nitrohígító leszedte, viszont magát a műanyagot is megoldja.

Denaturált szesszel szépen lejött, viszont a kis takarót kifehérítette. De mivel ez tűnt a legjobbnak kipróbáltam a műszerfalon is egy picike darabon, és azon tökéletesen működött. Légbeömlőket, ezüst színű betétet, szélvédőnél levő légbeömlőt kipattintottam, kisebb rongyokkal, zoknikkal csináltam, hogy amit már a rongy felszedett ne kenjem vissza, és sorban haladtam kis törlésekkel egy újjal, nem nagy elhúzásokkal tenyérrel. Kb fél liter fogyott el, hibátlan lett a végeredmény, nem hagyott nyomot, nem lett fehér, foltos, nem rongálta a felületet.
A kis takarót viszont kifehérítette. Ha nem próbálkoztam volna rajta mindenféle szerrel lehet megpróbáltam volna műszerfalápolóval vagy hasonlóval vissza feketedik-e, de mivel már foltos lett az acetontól meg nitrotól, ezért az egészet gyors, folytonos, hosszú mozdulatokkal áthúztam nitros ronggyal, ismét szép fekete lett tőle. Nagyon dörgölni nem lehet, mert mint írtam oldja a felületet, ez inkább szükségmegoldás volt, de az eredmény így is egész jó lett.

 

Összefoglalva:

Ragacsos műszerfal -> denaturált szessz + rongyok + rengeteg dörzsölés -> ragadásmentes szép műszerfal