RhB Creative Commons License 2022.10.22 0 0 5795

Az aposztrófokkal lehet, hogy egyszer valamikor én kevertelek össze? :DDD Szoktam használni az ' és " jeleket az első és a második psz jelölésére (ebből tudom, hogy az elsőt is követi valami), hivatalosan az elsőt nem jelölik, a második a '.

 

 

Naszóvalkéremszépen ahogy nálam van...

 

1964: Bat 5971 -> Bt 82-27 371 -> 1980: BDt 82-27 347 -> 82-07 347 -> 2004: 82-05 422

 

1965: Bat 5946 -> Bt 82-27 081 -> 1980: BDt 82-27 081 -> 1987/88: 82-27 371' -> 80-27 371  Sel. 1997

 

A trükk kettős. A 1974/75-ös UIC átszámozáskor még megmaradtak a Bt és BDt kocsik is. A számrendszerben egyrészt az volt a logika, hogy az eredeti psz. két utolsó számjegye lehetőleg megmaradjon (ill. a BDat 58xx-nél az utolsó), másrészt az utolsó két számjegy x50-x99 között Bt, x00-x49 között BDt (az x =0, 2 vagy 3, M41 vezérlő ekkor még nincs). Mivel a Bat 5971 már V43-ashoz volt átalakítva, így Bt 82-27 371 lett, a Bat 5946-ost viszont a fenti miatt számozták be a 2xx által keletkezett lukba Bt 82-27 081-ként. Bat-ként épült az 5950-5961 (-> 82-26 050...061) / 5962-5999 (-> 82-27 0xx/3xx/2xx) és 5945-5949 (-> 82-27 080-084).

 

A 1979-1981/1982 között történt főjavításkor lettek a Bt kocsikból BDt-k (ill. az eredeti poggyászteresből az új verzió). Mivel innentől csak BDt van, az utolsó két számjegyre már nem kellett a megkülönböztetés, és amúgy sem fért volna bele az 50 db-os tartományba, így már kiadták az x50 fölöttieket is, ahol persze így néhány psz másodszor is ki lett adva. (A 1982-esek már 82-07 3xx.) És persze ez az x50 fölé számozás folytatódott később is a gőzös vezérlők átalakításával, erre példa a mi kis 081-esünk.

 

Remélem nem rontottam el. ;-DDD

 

 

Előzmény: Féksarus (5794)