John Howard
2000.03.06
|
|
0 0
138
|
No akkor agy pici fizika: az a bizonyos váltóállító szán akkor húzza meg a mágnestekercset, ha rajta keresztül legalább 50A áram folyik. A szán alatt a villmosok a motoráramot a szánról, és nem a vezetékről kapják. Ha ott menetfokozatban megy át a szedő, a mágnes meghúz, a váltó átvált. Ha "üresben" gurul, a váltó marad úgy, ahogy állt. Ehhez a mostani kocsikon van egy kapcsoló a műszerfalon, amit bekapcsolva 70 A-nyi műterhelést kapcsol be, ezért nem kell feltétlenül gyorsítani váltáskor. A Tatra kocsikon pedig - mivel itt gurulva is nagy az áramfelvétel az elektronikák (és télen a fűtés!) miatt, ez a kapcsoló háromállású, ki is lehet kapcsolni a "nagyfogyasztókat", hogy ne menjen 50A fölé az áram. Dióhéjban ennyi.
Üdv:
John Howard
|
Előzmény: Brumimackó (137)
|
|