John Howard Creative Commons License 2000.03.06 0 0 136
Hello Mindenkinek!

Az UV-n van erősáramú csatlás, tehát a 600V kábelen megy át a hátsó kocsiba. A MUV-okon már nincs (nézd meg a "B"-végi napellenzőjét: nincs rajta "dugalj"), ezért ott a hátsó kocsi magának szedi le a villanyt. Az UV-n a menetirány szerinti jobb oldali - illetve ha szembeállsz a "hátuljával" - az erősáramú, a bal oldali a fék-szolenoid csatlás, ezt a pótkocsik használják. Ha pótkocsi van két UV között, az egyik motorkocsira eggyel több kábel megy át, az a szolenoid, mert az csak az egyik motorkocsiról megy át. (A két motorkocsi fékáramköre nincs összekötve).

A forgalmi utasítás írja elő, hogy első szedővel kell közlekedni. Ennek valóban az az egyik oka, hogy "hirtelen" le lehessen húzni, nameg néhány helyen a váltóállító "szán" a vezetéken olyan közel van a váltóhoz, hogy hátsó szedővel már maga alá váltana a szerelvény. Régebben a Tatra villamosoknál valóban volt hátsó szedőzés, de most már ott is mindig az elsőt használják.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Grg (135)