''csiga Creative Commons License 2022.10.08 0 0 6656

Szia!

 

Ha jól emlékszem új az a Farmertec 395. ( egyéb hibákat zárjuk ki)

 

 

Karbi beállítással sokat lehet segíteni rajta. Azt füllel is hallod, hog hidegen, mikor beindítod, az alapjárat magasabb, ( kb 300-500 rpm )   mint pl üzemmelegen. ( ez a jó) 

 

Üzemmelegen kb  2800-3000 rpm-nek kell lennie az alapjáratnak általában,  akkor nem forog a lánc, ekkor kell állítani mindent, ilyenkor kell normálisan működnie gázreakciókra.

 

 

Gyárilag - általában- ezek a kínai klónok dúsabbra vannak állítva, de akkor viszont nem így áll vissza az alapjáratra mint a tied.

 

Vannak nagyon jó karbi beállítós videók a youtubon, érdemes megnézned. ( Fűrészmáia, Bíró Árpád)

 

 

Ha megnéztél néhányat, utána állhatsz neki állítani. Bírő Árpád videójában pl láthatod, hogy a csavarhúzóra erősített vékony kötelegelővel hogyan is könnyíted meg a munkát.

 

 

Alapelv: az L és a H ( L mindig a hengerhez közelebbi)  csavar karbiban lévő része  kúpos. Egy-egy furatba vannak, a kúppal a  keresztmetszetet nyitod-zárod.  Az L az az alapjárati a H a magas fordulati benzin mennyiségért felelős, azzal állítod. Csak benin mennyiséget állítasz velük.

 

A pillangó tengely végén nagyfejű csavarral a karbi pillangó  szelepét nyitod-zárod minimálisan. ( mintha gázt húznál) 

 

 

Az L és H csavart, ha kifelé, balra tekered, több üza-t adsz neki, ha befelé, értelemszerűen kevesebbet. Minél szegényebbre állítod, annál inkább lesz magasabb a fordulat, de erőtlen a gép, ráadásul káros is.

 

Általában 1, vagy 1,5-re kell állítani  ( kínainál lehet több is) az L és H csavarokat, onnan jön a finom állítás. Tehát nem izomból, érzéssel visszatekert L és H csavart 1 vagy 1,5-re kell kifelé tekerni, állítani, ott be fog indulni a gép.

 

 

Lap-lánc rajta normál feszességen, gép üzemmeleg. Az L csavart addig tekerem befelé lassan!, ameddig hallom, hogy emelkedik az alapjárat. Ott megállok, negyedet vissza. H csavar  ugyanez.

 

Az alapjárati ( nagyfejű)  csavaron utánaállítok, kifelé csavarva  tudom csökkenteni a fordulatot.

 

 

Mielőtt bárminek nekiállsz, előtte megnézed ( fotózod) hogyan álltak a csavarok, a kötegelős csavarhúzóval pontosan meg tudod mérni, mennyire vannak kicsavarva. A kötegelőt a csavarhúzón  felfelé irányba állítod, majd tekered befelé ( jobbra)  a csavart és számolod menyi egész, majd tört részt csavartál be a csavaron. ( érzéssel koppig!)  Van egy gumi darab a karbi és a géptest között, az ki szoktam venni, úgy jól látható, mit matatsz.

 

 

A nagyon finom beállítások kb 1/8-ad, vagy akár 1/16-od tekergetések. ( pl gázreakciók miatt)   A fordulatszám mérő nem téved, azzal pontosabb a beállítás.

 

 

Ez a távorvoslás nem olyan egyszerű, de megpróbálom.  A te esetedben előszőr megpróbálkoznék az alapjárati nagyfejű csavaron kifelé tekerni és az L csavaron 1/8-adokkal befelé. Vagy nagyon be van csavarva az alapjárati csavar, vagy az L nagyon ki, vagy mindkettő egyszerre. Látni, hallani kellene.

 

 

A szikra új-lap lánc esetén sokszor előfordul, majd összekopik. A fában akkor szikrázik, ha homokos a fa, vagy kavicsot, szöget, drótot fogott. Zabálja a lánc élet mindegyik, rossz esetben a kavics, szög ki is tör belőle.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ponty25 (6655)