Husqvarna 560 XP kínai hengerrel
![](https://img.index.hu/imgfrm/7/9/9/1/THM_0017247991.jpg)
Ismerősi körben senkinek nincs tapasztalata 560XP kínai henger-dugó pároshoz.
Nosza, próbáljuk ki.
Picit korábban már írtam a kínai henger-dugó szett Alis elérhetőségéről, illetve lőttem róla képeket is. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162536967&t=9231733
Az egyik 560XP-m szétszedtem, - amin amúgy is csíkos henger volt DE! teljesen jól működött meteor dugóval- és arra szereltem rá a kínai henger szettet.
Nagyon minimálisan faragtam csak a hengerből. Lehelet vékony max 1-2 tized milliméter vastagon felület simítás, kiigazítás. Igazi faragás, tuning, mint a másik 560XP-n, nem történt a hengeren. Nem az volt a cél, hanem az, hogy kis simítgatással, törődéssel hogyan muzsikál a kínai henger szett.
![](https://img.index.hu/imgfrm/7/9/9/3/THM_0017247993.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/7/9/9/4/THM_0017247994.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/7/9/9/5/THM_0017247995.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/3/THM_0017248003.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/7/9/9/7/THM_0017247997.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/7/9/9/9/THM_0017247999.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/1/THM_0017248001.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/2/THM_0017248002.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/5/THM_0017248005.jpg)
A dugattyú tömegét mérlegen összehasonlítottam egy évekkel ezelőtti kínai 560XP dugóval. A 89 gramm helyett ez csak 79 gramm, ami azért jelentős, mert több, mint 10% különbség.
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/6/THM_0017248006.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/7/THM_0017248007.jpg)
Sokat nem nyünyörögtem vele, néhány perc alatt 1 grammot szedtem ki a dugó belsejéből csak azzal, hogy az öntés után maradt nyomokat leszedtem
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/0/8/THM_0017248008.jpg)
A kipufugót nyitottabbá tettem, a leömlőhöz közeli és a kipunyílás végén lévő 13 mm-es furatot kitágítottam. A dugóhoz közelebbi kb 20-22 mm, a távolabbi 16 mm.
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/1/0/THM_0017248010.jpg)
A szikrafogó drótszövet már nem kerül vissza, a takaró lemezt két helyen megvágtam, kihajtottam, a 13-as furatot 16 mm-re tágítottam, majd a lemezt visszahajtottam. Próbáltam megpontozni hegesztéssel… azt még gyakorolni kell, tudom, nem szép, de nagyon vékony az a lemez.
( Egy helyen, amikor fúróval tágítottam a kiput, sikerült a külső lemezt átszakítani, az a javítás látható)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/1/1/THM_0017248011.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/1/2/THM_0017248012.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/1/3/THM_0017248013.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/1/4/THM_0017248014.jpg)
A hengerfej résznél a szélén körbe szalagszerűen lévő rész picit egyenetlen ezért egy régi dugattyúra ragasztott 80-as csiszoló papírral kicsit csiszoltam. ( a csiszolópaíron látszik hol van benne alu.) Gyakorlatilag amikor bedugod a gyertyanyíláson a puha óndrótot ennél a "szalag" résznél mérsz rést, itt kell vigyázni, hogy ne érjen össze a dugóval. A nagyon minimum a 0,3mm, de inkább 0,35mm.
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/1/6/THM_0017248016.jpg)
Összeszerelésnél a gyűrűhézagot ellenőriztem, ez is közel a szokásos kínai kb 0,3 mm, bár ez picit jobb, kb 0,25 lehet, mert a 0,3 mm-es hézagoló már nagyon feszes volt benne. A 0,2 mm-es meg laza volt….
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/2/3/THM_0017248023.jpg)
A csapszeg a dugattyúba szinte „úszik”. Nem lötyög, de nem is szorul. Jobban örülnék, ha pici szorulna. Zégergyűrűk nem a sajátokkerültek bele, Stihl van benne. ( 10 mm csapszeg)
A dugattyú a hengerben onnantól, hogy elzárja a kipu rést, már lassan megy, de nem olyan lassan mint pl egy Meteor, vagy Stihl szett. Nem rossz, de azért nem a csúcs.
Összeszerelés után ellenőriztem – hibáztam, előbb kellett volna! - a présrést óndróttal.
Bakker, 0,6-0,7 mm úgy, hogy eleve a gyári 0,5 mm-es talptömítés helyett 0,3 mm-est tettem. Legalább biztos, hogy nem ér bele a dugó hengerbe. :) Ok, valamennyi ebből a csiszolásom, de ennyi azért nem.
Így sem lett rossz, nagyjából közel gyári, 11,5 bar érték lett a kompressziós végnyomás.
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/2/7/THM_0017248027.jpg)
Van itthon 0,2 mm-es papírom is, abból vágtam új talptömítést, így némileg jobb, 12 bar lett a sűrítési csúcsnyomás. Igen, azért a + 0,5 barért "lehajoltam"...
![](https://img.index.hu/imgfrm/8/0/2/9/THM_0017248029.jpg)
Ha előbb ellenőrzöm, ( hengerfaragás előtt simán a gyűrű nélküli dugóra a hengert felteszem 2 db csavarral, és megmérem a présrést, ) akkor tudtam volna korrigálni a kipufogó és átömlő réseken azt a 0,3 mm-t. ( felfelé, mert annyit tolod le a hengert) A gyári hengerek méretpontosabbak etéren.
No, összeállt a gép, nem lett rossz, bár nincs olyan, mint a gyári henger pici tuninggal, ( előző 560XP port https://drive.google.com/drive/folders/11_TeHWJr6pax1CEkQb-zLRdJJ2-OnHYs ) de azért szégyenleni valónk sincs. Pár hete még 22.000 Ft-ért vettem, így azért nem rossz! A következő kérdés a „meddig” lesz. Meglátjuk.
Pici videó : ( még 1 nap után is csak egyenlőre csak letölteni engedi, kb 40 Mb )
https://drive.google.com/file/d/1n1A8tx_QJB1tYEEEy2fVyICKqFmupqt4/view?usp=sharing