Macimedve Creative Commons License 2000.03.03 0 0 24
SZVSZ is a jeladó lesz a hunyó.
Lehet esetleg a műszer is, ha egy kicsit szakad a tekercselése, tud ilyent csinálni. A műszerfalban lévő "chip" pedig nem egyéb, mint egy filléres feszültségstabilizátor. A műszerek 10 voltról mennek, hogy ne befolyásolja a mutatott értéket a generátor feszültségének fordulatszámfüggése. Alapjáraton ugyanis akku fesz van, ez kb. 13,5 V, ha sok a terhelés akkor kevesebb. Fordulaton (mikor már van töltés) úgy 14,4 volt mérhető.

Ha a stabilizátor úgy hal meg, hogy átengedi az akkufeszt, akkor az összes műszer (vízhőfok, benzin, olajnyomásmérő ha van stb.) bohóckodik. (Ha a gázra lépsz, vándodrolnak, persze lassan, mert elég lomhák)
Az IC-t könnyű megmérni, pl. a hőfokmérő gombán, egy mezei (de nagy belső ellenállású!!!)műszerrel. Ott kb 10 voltnak kell lenni (9,6-10,4 hogy pontosan mennyi ez attól függ, hogy hogy sikerült az IC gyártása, a lényeg hogy 10 V körül, de nem változik a fordulatszámmal). Ha több van vagy fordulatszám föggő, akkor halott az IC.

De mindenképpen a jeladót kellene először megnézni.

Előzmény: Imothep (22)