oveipreib Creative Commons License 2022.09.08 0 0 5425

Leírom a sztorimat, hátha tanulságos másnak is.

Egy autópályás hajsza után CHEKK lámpa világítás. Tünet: alapjáratra lelassuló üzem meleg motor leáll. Pl: jelzőlámpa előtt. Illetve, kihúzatáskor felvillanó chekk.

 

Sejtettem, hogy vmi koksz lerakodás lesz, amit az autópályás megnövekedett gázáramlás okozott a motorban, úgyhogy leszedtem a fojtószelepet. Volt benne egy kis lerakodás, de nem elborzasztó mennyiség. Az alapjárati motor fészkét is kitakarítottam, abban is volt szutyok. Mivel a szívócső alján is volt kokszpára megnéztem a map szenzort is. Lehúztam a csövet róla, de az tiszta volt. Összeraktam. Kis ideig jó volt, aztán újra sárga fény.

 

Eszembe jutott, h kb két éve volt hibakódom, ami kiolvasás után lambdaszonda hibát jelzett, de ez kiütés után nem tért vissza. Nem foglalkoztam vele akkor, gondtalanul közlekedtem tovább.

Most ez eszembe jutott és mivel amúgyis elérte az autó a 95ezer km-t, gondoltam kicserélem a lambdaszondát. Megtörtént. Megint világított a chekk.

 

Arra gondoltam, hogy alsó l.szonda csere következik, vagy EGR pucolás, vagy valamelyik befecskendező szelep szarakszik megint. Mivel most nem tudtam kiolvastatni, rendeltem egy saját kódolvasót, hogy ne kelljen szívességeket kérni mástól. Amíg vártam a csomagra, kiszedtem a gyertyákat, mert sejtettem, hogy bef. szelep hibánál vmelyiknek benzinesnek kell lennie és ennyivel többet tudnék, nem ülnék tétlenül. A gyertyáknak semmi baja sem volt, tehát a b. szelep hibát kizártam. Viszont lehúzáskor kiszakadt az egyik gy.kábel bele. Visszatolva működött, úgyhogy elmentem gy.kábelt venni. Az autósboltban találkoztam egy random szerelővel, akinél volt kiolvasó és segített. (kösz és hála így névtelenül is)

P0106 hibakód, légköri nyomás a szívócsőben, MAP szenzor hiba, stb (német nyelvről fordítva)

Motorháztető fel, szemrevételezés. A MAP szenzor nekem fel van fogatva a tűzfalra és egy kis gumicső könyökkel van rákötve a merev műanyagcső. Hát a gumikönyök megrepedezve, láthatóan leválni készülő állapotban van. Hogy mikor lett ilyen, azt nem tudom. A múltkori lehúzáskor még frankón a helyére ment, de biztos, hogy az a mozgatás gyengítette meg. Letéptem a rossz részt. Kábelkötegelővel rászorítottam a szenzor és a műa. cső csonkjára a maradék gumicsövet és slussz. Biztos voltam benne, h ez volt a hiba.

 

Elindultam haza. A kód ugye kiütve. Ámde megint felvillant a sárga. Már sejtettem, h ez a korábbi tünetnek lesz a maradék hibajele. Ma megjött a kódolvasóm. Rákötöm. P0405 kód. Az lambdaszonda hiba. Ennek nem örültem. Most lehet, h rossz az én kiolvasóm? Olcsót vettem. Mindegy, a hibát kiütöttem és próbakör után nem tért vissza, ez a legfontosabb. Nyugodt lehetek az autó felől.

 

A tanulságok:

Én még sosem szedtem szét a fojtószelepet, de amit láttam, az nagyon elgondolkodtatott. Sokan mondják, h időnként meg kell húzatni az autót, hogy üveg hangon visítson és tisztuljon. Hát sztem ez a legnagyobb f.ság, amit elkövethet az ember.

Ugyanis a részben eldugult EGR szelepből és a visszavezetőcsőből ilyenkor még feljebb jut a kátrány, bele a szívócsőbe, a vákuum csövekbe, a szívósorba, a befecskendező szelepekig.

Ha már van egy részben eldugult motorod, akkor a legjobb, ha szép, nagypapás stílusban közlekedsz. Kis gáz, kis fék, stb, hogy ne kavard fel a lerakódott szennyet.

De a legtutibb megoldás, ha lefalazod az EGR-t. És nekem most ez fog jönni, miután kipucoltam mindent.