Korábban én is szembesültem ilyennel, mert vannak autós légtömegmérők, amik megszűntek.
A Pierburg pl gyárt más technológiával a Bosch-t kiváltó légtömegmérőt. A meglepetés akkor jött, mikor rámértem változó jel mellett (az autóba ugye változk, mert a hengernek van egy felfutása-lefutása. nos, az eredeti az egy folytonos függvény - az őt kiváltó pedig egy teljesn egyértelműen LÉPCSŐS kimenetű valami - kb 5 bit mélységgel. Hát igen frcsán nézett ki a szkópon , nem értettük, hogyan is működhet ezzel az autó. A magyarázat: csak diesel motorokban voltak ilyenek, ott pedig csak határértékek miatt kell, annak eleve elég nagy a tűrése. (nem a benzin-levegő arányt számolja belőle.
Az A/D konverter + D/A kimenet nyilván plusz idő.
Ha viszont a két jeled mérés szerint tényleg minden pontban azonos szorzótényezővel egymásból számítható, akkor én inkább egy analóg erősítőt építenék, olyat, amin az offszet és a gain külön állítható. Annak a kimenete gyakorlatilag azonnal leköveti a bemenetet. Az általam ismert légtömegmérők nulla légáramnál is mutatnak feszültséget, tipikusan 1 voltot adnak ki (úgy emlékszem).