Mason Creative Commons License 2000.02.25 0 0 18
Sziasztok!

Szeretném megosztani veletek keserű tapasztalatomat.
A Hungária krt. 189. sz. alatti szervízbe SOHA NE VIGYÉTEK AUTÓITOKAT!
A történet a következő:
Ford Sierra 1.8, orrán száján nyomta ki az olajat. Diagnózis: dugattyúgyűrű eltört. Húzós, hiszen le kell szedni a szelepfedelet, hengerfejet, hogy ki lehessen venni a dugót. Ez együtt jár az összes tömités, vezérműszíj, ékszíj, olajszűrő, stb. cseréjével is. A hibát az ac pumpa okozta, ergo azt is cserélték. Számla végösszege 60e Ft.
1 hét után újra kinyomta az olajat. Visszavittük. Diagnózis: ac pumpa gyári hibás - kicserélték, de az olajat ismét felszámolták. Emiatt már felhúztuk az orrunkat, de nem reklamáltunk.
Eltelt másfél-két hónap, ismét szivárog az olaj. Telefonba elsőre azt mondta a szerelő, kartergázos. Hoho! Hogyis van ez? Hiszen most lett az autó meggyűrűzve és felszámolt olajteknőtömítést is! Sebaj, félrebeszélt az ipse. Aztán mikor megnézte az autót, közölte, szelepfedéltömítést kell cserélni, vegyünk egyet. Ismét megjelentek a kérdőjelek: miért? Hiszen még 2 hónapja sincs, hogy cserélték! Válasz: mert elöregedett. Egyedül férjem higgadtságának köszönheti, hogy nem a szerelőaknában kötött ki, mert annyi erőm biztos lett volna, ha ott vagyok, hogy belökjem. Elhiszem, létezik ügyes szerelő, aki a kiszedett tömitést vissza tudja rakni, és akkor valóban lehet mondani, hogy elöregedett, hisz az autó is 12 éves. Csakhogy felszámolta nekünk az új tömitést!
Ezek után persze jönnek a kérdések: lehet, hogy a dugattyúgyűrű törése is csak mese volt? Egy irtózatos kopasztásnak lettünk szenvedő alanyai?
Bizonyítani semmit nem tudunk, hiszen nem láttuk a törött gyűrűt, de megbíztunk bennük, mert ismerősök, úgyhogy számlát sem kértünk.
Szerencsére ritkán kellett hozzájuk menni, utoljára az én Sierrámat vizsgáztattuk ott, 2 évvel ezelőtt. Az idén nem náluk fog vizsgázni, az biztos.
Azért volt egy sikeres szerelésük is: egy Opel Ascona vízpumpáját ki tudták cserélni, és 1 hónapja nincs is vele gond. :)))