morpet Creative Commons License 2000.02.25 0 0 53
A pályaelemekkel kapcsolatos további pontosítással kezdem:
05 Járat, enyhén süllyesztett
06 Ajtó záró lap
0F Ajtó nyitó lap
Vagyis egy-egy nyitó és záró van, a 05-ös pedig valami más, de ilyen nincs a levels.dat-ban. Mégis megjeleníthető, elképzelhető, hogy a program erre cseréli le a 06 vagy 0F mezőt, amikor rálépünk. (A 12.2-es szint előjövő lapkái azonban nem ilyenek.)

Na, következzen az a második réteg. Szóval itt a bizonyos elemekhez "alelemet" rendelhetünk. Legegyszerűbben a 0A (ital) elemmel mutatható be.
Ha a pályaelemeket tartalmazó 720 bájtos rész mondjuk negyedik eleme 0A, vagyis ital, akkor a 'második réteg' negyedik eleme mondja meg, hogy milyen típusú ital. Ez persze nemcsak a megjelenítésnél számít, a hatást is ez határozza meg. A második rétegnél eszerint lehet:
00 buborék nélküli pia (hatástalan)
01 piros pia
02 piros amfóra
03 zöld amfóra (lassú esés)
04 zöld amfóra (fejtetőre állított képernyő)
05 kék pia
06 kék pia (hatástalan)
07 piros pia (hatástalan)
Ezután ismétlődik. Megjegyezendő, hogy pl. a kódellenőrző szinten (amelyik az első és a második szint között van, a levels.dat-ban viszont ezt definiálták utolsóként) is 05-ös italok vannak, mégsem hagyományosan (-1 élet) működnek.

Hasonlóan a 00 (üres) és a 01 (járat) elemhez ezek tartoznak:
00 semmi
01 téglaháttér
02 téglaháttér #2
03 ablak (01-járat esetén téglaháttér)
A palotarészen bonyolúltabb az ügy, más helyen más jelentést kap, lehet, hogy azzal függ össze, hogy az alsó és a felső vagy pedig a középső sorban van (ahol ez eltérést okoz, ott ezt perjel jelzi):
00 üres / díszcsík
01 díszcsík / üres
02 díszítés a csíkon
03 ablak (01-járat esetén téglaháttér)

Csak érdekességként írom, hogy a fűrészfog csapda (12) attribútuma 00, ám ha ezt megváltoztatjuk, akkor álló fűrészfogakat kapunk:
00 működő
01 félzárt
02 zárt - ez az egy gyilkol!
03 háromnegyedrészt zárt
04 nyitott
05 háromnegyedrészt nyitott
06 és 07 ugyanaz, mint 05
Ebből két érdekesség adódik:
1. talán a működés animálása az attribútum változtatásával történik
2. a csapdák 'időzítése' itt nincs definiálva

Ajtók, kapcsolók attribútuma.
Sajnos itt van némi homály. Odáig biztos a dolog, hogy a kapcsolók egyedi azonosítót kapnak 01, 02, 03 és így tovább. Nyitók és zárók együttesen. Viszont az ajtóknak nincs azonosítójuk, ezek hol 01, hol 02 attribútumúak. (Itt jegyzem meg, hogy nem volt időm a problémák mélyére merülni, így többnyire az 1-es pályával foglalkoztam, ezért lehet, hogy részletesebb tanulmányozás során további lehetőségek merülhetnének fel.)

Vagyis itt egy nagy probléma: nem tujuk, hogyan rendelik a kapcsolókhoz az ajtókat (vagy fordítva), de úgy tűnik, annak a 60/80-as résznek van köze hozzá.

Na, a legizgalmasabb kérdést már újabb hozzászólásba írom.

Előzmény: morpet (52)