Crowley 1898-as - saját maga által leírt - fiatalkori meghasonlása már cáfolja a felületes kinyilatkozásod.
A taoizmus mindig ellentétpárokban gondolkodik ugyanis, és a középutat célozza ahogy a bölcsesség útjára lép. Ezzel dolgozott Crowley fiatal korától (lásd Konx Om Pax című írása1907-ből).
Mondjuk ez az egyensúly kétségtelenül nem sikerült Crowley-nak (sem). A szellemi élessége viszont nem hagyta el, ezért érdekeltek engem az utolsó II. világháborús évei.
Hamis kép él a köztudatban vele kapcsolatban, elsősorban azért, mert az értékelhető visszaemlékezések nincsenek magyarba lefordítva. Gondolok itt konkrétan Thobias Churton, és Israel Regardie írásaira - amik önmagukban sokat jelentettek nekem.
Összehasonlítva a Krisnás guruval, vagy Sri Rajneesh-el...vagy éppen az utóbbi két év kutya-komédiájával...
'The Method of Science, the Aim of Religion' - mindig ez utóbbi volt a szimpatikus (lásd még Gems of Equinox című írások).
(Crowley hibáit persze fel lehet idézni, de azokkal - én legalábbis - ugyanúgy tiszában vagyok. Israel Regardie-t olvasni éppen elég volt ehhez - akivel nagyon hasonlatos álláspontra jutottam. Szintén jelezném így a végén, hogy Crowley nem azonos az OTO nevű formációval - nem szinonímák, viszont rajta keresztül "ismerjük").