Az első törvényjavaslat lehetővé teszi a Kreml számára, hogy a hazai vállalatokat állami szerződések elfogadására kényszerítse, és az általa „különleges katonai műveletek” számára árukat és szolgáltatásokat biztosítson.
A második törvényjavaslat, amely módosítja a szövetségi munkatörvényt, lehetővé teszi a kormány számára, hogy leküzdje a potenciális munkaerőhiányt azáltal, hogy az alkalmazottakat túlóráztassák, éjszaka, valamint hétvégén és ünnepnapokon is dolgoztassák. A kormány még a megállapodások aláírása után is módosíthatja bármely szerződés feltételeit.
A Kreml jelezte, hogy e „különleges gazdasági intézkedések” nélkül Oroszország ukrajnai hadjárata leállhat. A július 5-i, törvényhozásbeli elfogadásuk után a törvényjavaslatok további felülvizsgálatra várnak, mielőtt Putyin aláírhatná őket.
Ezek az intézkedések részei Oroszország azon folyamatos kísérleteinek, hogy stabilizálja gazdaságát a növekvő globális gazdasági instabilitás közepette.
Csalódás a kínai vonalon
Oroszország megpróbált rivális fizetési rendszereket és kereskedelmi hálózatokat fejleszteni Kínával, „új tartalékvalutát” hirdetett a nemzetközi kereskedelem számára, hogy erodálja az USA-dollár dominanciáját, és más hasonló intézkedéseket támogatott gazdasága védelmében.
Kína nem játssza el a megmentő a szerepét ezekben az ínséges időkben. A kínai Union Pay hitelkártya-szervezet nem pótolja a MasterCard és a Visa által hagyott űrt. Orosz gépek nem repülnek a kínai repülőterekre, mert attól tartanak, hogy a nyugati lízingcégek nevében lefoglalják őket.
Az úgynevezett párhuzamos import legalizálása ellenére a Kreml reményei az orosz kereskedelmi kapcsolatok gyors átalakítására semmiképpen sem teljesülnek. A kínai vállalatok kerülik azokat a konstellációkat, amelyekben a nyugati másodlagos szankciók közelébe kerülhetnek.
Ezért egyszerűen nem jönnek kínai alkatrészek a polgári repülőgépekhez.
A Huawei bezárja fiókjait, és a Lenovo és a Xiaomi is csendben és fokozatosan kivonul Oroszországból.
Báj-báj szása..
Kína még az energiaellátás új vevőjeként és így a nyugati olajembargó és a gáz függetlenítésének orvoslásaként is csak részleges megoldás.
Orosz becslések szerint ugyanis akár tíz évig is eltarthat a szükséges vezeték és szállítási infrastruktúra kiépítése.