Roglin7 Creative Commons License 2022.08.06 -1 2 5054

Szia Cavill!

 

Köszönöm a megtisztelő bizalmat!

Bevallom amit írtál ahhoz túl sokat én sem tudok már hozzáfűzni, én is hasonlókat akartam írni a Tóth vagonnal kapcsolatban.

Igazából élőben kéne látni, de valóban az még inkább előfordulhatott, hogy kivételesen rézlemezből készüljön egy vagon felépítménye -bár ahogy írtad ez is kivételes eset- de, hogy felemás legyen a felépítmény -bár mint Te is írtad nem lehetetlen de- nagyon meglepőnek tartanám én is.

Olyat láttam már, hogy egy Tóth tartályvagon létrája rézből volt -látszott ahol a festék megkopott- de ez inkább kisebb alkatrészek esetében fordult elő és ott sem volt jellemző.

Tehát összegezve, a kisipari termékek esetében mint a Tóth is, sokminden előfordulhatott a kor viszonyait ismerve. A hulladék anyagok felhasználása miatt számos érdekes megoldás volt. Jó példák erre a Tóth mozdonyok eltérő változatai. Volt amelyik autó ablaktörlő motorral készült és nem is látszik oldalt a két jellegzetes csavarkupakos szénkefetartó, mert a szénkefék a forgórész tengelyére merőlegesen vannak elhelyezve vagyis a motor teljesen más konstrukció, mint a régi játékvonatok villanymotorjainál általánosan elterjedt változat... A mozdonyokban pedig szemmel láthatóan nem teli, hanem "áttört", óra fogaskerekek voltak, mint a régi faliórákban. Feltehetően rossz óraszerkezetekből származtak...

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (5049)