downer Creative Commons License 2022.07.30 0 0 218046

Vagy pl. egy kipufogódobot sem tudsz már megvenni utángyártottban hátra, még ezt tudnám kiemelni GT esetében.

A motorról szokták mondani, hogy az 1.8 a legjobb TS, mármint az újabb koriak közül. Talán nem véletlen, mert kb. négyzetes motor és az egy szerencsés körülmény. 

Az én tapasztalataim nem éppen általánosak, mert direkt motorhibásan vettem, bár nagyon alacsony futásteljesítménnyel. Csak egy baleset történt a vízpumpával, leszaladt a vezérműszíj és odaverte a szelepeket.
Egy alap szervizre 150 ezer legyen bőven eltéve, a vezérlés, a gyertyák és egy vezérlésmódosító (feltételezve a legrosszabb esetet) nagyjából kijön belőle, szűrők, olaj pluszban. A fék-futómű alkatrészek nem különösebben drágák, nyilván nem is a legolcsóbbak. 

Mióta összeraktam, már majdnem 30 ezret lefutott, az asszony használja, 0 meghibásodással. Megtaláltam bele érzésem szerint a legmegfelelőbb olajat (Selenia Touring 5W-50), ez még 100 ekm múlva is menni fog. Csak egy pár alap dolgot kell betartani, míg az olaj nem üzemmeleg, addig nem forgatni, nem terhelni és legkésőbb 10 ezrenként lecserélni. Akkor nem lesz semmi baja.

Előzmény: hlf666 (218045)