fhrfl Creative Commons License 2022.07.30 -1 0 587

Aki a homoszexualitás elfogadását hirdeti, az a lopás, gyilkosság elfogadását is hirdetheti. Aki a homoszexuális ember szeretését hirdeti, az jól teszi, de - amennyire én azt látom, a Pride egyenesen rellámozza a homoszexualitást, mint elfogadandót.
Egy keresztény viszonyuljon szeretettel egy homoszexuális emberhez, de ne a homoszexualitáshoz. - Én így gondolom.

 

 

 


"Jöjj hát, ne késlekedj! Isten vár magához téged is! Ő hívja magához a melegeket is! Ő hív magához veled és velük együtt engem, gyarló bűnöst is!"

 

majd:


"Mert annak a szívében, aki megérezte már az igaz Isten szeretetét, nem lehet helye gyűlöletnek. De nem lehet helye tisztátalanságnak sem. Épp ezért, a bűnt elfogadni soha nem fogom. De a bűnöst abból megtérésre hívni – azt teszem, amíg csak az Úr erőt és lehetőséget ad hozzá. "


Mondja a bűnös, akinek szívében nincs helye bűnnek.

Hol van benne helye a bűnnek?
Az ujjaiban? Az agyában?
Mert aki képes belátni, hogy bűnös, az azt is képes lehet belátni, hogy bűnt nem csak a múltban követett el, hanem a jelenben is. Tegnap is, ma is.
Nem kedves nekem, amikor valaki Károli nyelvezetét koppintva akar biblikusnak látszani. Lehet, hogy nem ez a célja, de nekem akkor sem kedves, hogy ma évszázadokkal előbb használt kifejezéseket használunk a hatás miatt. Isten beszéde nem Károli nyelvezetétől lesz élő, ható. Bármilyen nyelvtől sem, hanem attól hat, aki azt alázattól, szeretettől indíttatva elmondja. Teheti ezt mai szóhasználattal, ha Isten beszéde nem hamiskásnak tűnik a szájából. Ha meg nem tűnik őszintének, akkor hiába Károli nyelvezete, mert a kívánt hatás nem lesz meg.
Senkitől sem várok tökéletességet. A leírt, vagy kimondott szavaitól se várom el, de ami szerintem szerencsétlen megfogalmazású, azt annak is nevezem, ha valaki Istenről, a hitéről, önmagáról és. másokról beszél nyilvánosság előtt, nem csak bibliaismerőknek.
Tehát a bűnös, akinek szívében nincs helye bűnnek: mondja ki, hogy miért hívja megtérésre a bűnöst! - talán, mert ő másképpen bűnös, mint az, akit megtérésre hív? Az is lehet, hogy félreértettem az esetleg félreérthetőt, és akkor megválaszoltam, hogy mi nem tetszik a református lelkész válaszában. Remélem.

Előzmény: nemkelltabu (585)