"Aki nem ismeri a történéseket az bizony fennakad a táblázáson, útszámozáson.
Egy kevésbé felkészült közutas akárki rájött, hogy ha a 8-as útnak készült Fehérvár Nyugaton új bekötő útja az M7-es autópályába, akkor mit csináljon hogyan nevezze a 8-as út régi,Fehérvár keleten meglévő elkerülő útját amit a köznyelv "északi elkerülőnek" hív ?
Nosza elnevezte 7-es útnak....................................:-(((
Tehát a 8-as út ezen szakasza (északi elkerülő) jó 40 év után új nevén 7-es út lett.
A táblák cseréjére viszont nem volt pénzük, ezért lehetett olyat fotózni amit olvtársunk az 55966-os hozzászólásában betett.
Mondjuk az a logikusabb."
No igen, az mindenképpen káoszt szül(het), ha egy időközben átszámozott útszakasz esetben nem fordítanak gondot és/vagy pénzt a táblák cseréjére. De az hogy semmilyen megoldást ne találjanak a táblahiba kiigazítására, azt nem tudom elképzelni, mert az itt alább következő mondatomban leírt megoldás nem olyan pénzigényes mint egy komplett táblacsere, és ezért tartósabb átmeneti megoldásként sok helyütt használják is.: >> ... ..
.. ... Szóval: Az átmeneti megoldás az szokott lenni ilyenkor, hogy direkt gyártanak olyan táblamatricákat, amellyel az átjavítandó táblá(ka) felül-levonózzák (felülmatricázzák), és e matrica háttérszíne is és betűszíne is pontosan megegyezik a felülmatricázandó tábla háttérszínével és betűszínével. Ha pl. útba igazító táblákról van szó -- mint a jelen esetben is -- , akkor a matrica háttárszíne zöld, és betűszíne fehér, azonos betűméretben, éppúgy, mint az átjavítandó tábláé, sőt, e matrica még az esti olvashatóságot lehetővé tévő foszforeszkáló festési színek követelményeinek is eleget tesz. E matricák nagyon erősen tartósan öntapadósak, így akár több évet is kibírnak, tehát e megoldás !minőségi!.
Így ha pl. csak az útszámozást kell kijavítani, akkor -- a jelen esetben pl. -- a "7"-es számot felülmatricázzák "8"-asra, azonos háttér- és betűszínekkel. És a kiigazítási költség már sem egy több százezer forintos új tábla ára lesz, hanem csak egy 4-5000 Ft-os minőségi, nagyon erősen tartósan öntapadós táblamatrica árát kell ebbe belefektetni.
Mifelénk láttam pár ilyen javítást, és évekre megállják a helyüket. Az egyik ilyen példa erre a 3317-es út és a 3503-as út kereszteződésében van, ahol az eredeti táblafelirat a 3317-esről lekanyarodás lehetőségét jelzi a 3503-as út északi, jelentősen leromlott szakasza felé, amely a 36-os útra visz át Tamásbokor környékére, és felirata:
"Tamásbokor --->", ill. szemből "<--- Tamásbokor", attól függ hogy a 3317-esről K-->Ny-i, avagy Ny-->K-i irányból nézzük e táblákat. (A 3503-as dél felé vivő része jó, ez köti be a 3317-esbe Hajdúdorog városát.
A lényeg, hogy a "Tamásbokor" ---> és "<--- Tamásbokor" feliratok le vannak ragasztva egy X-szel, hogy mindenki lássa hogy ez az út véglegesen használhatatlanná vált (az útburkolata ui. felbomlott, és gyakorlatilag töltött földút vált belőle...). Itt a X jelzéseket matricázással vitték fel, és mellette a "Tamásbokor" ---> és "<--- Tamásbokor" feketén áthúzott fehér betűs matricázással egyszerűen "áthúzták" (= átmatricázták).
Egy átjavított tábla még mindig jobb, mint a megtévesztő feliratokat úgy "felejteni"!!!
Képek: >>
["Tamásbokor" ---> X] 1. https://www.google.com/maps/@47.8649438,21.5008751,3a,75y,85.11h,85.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU8fFQhx74dprYLDso4OfIg!2e0!7i16384!8i8192
["X <--- Tamásbokor"] 2. https://www.google.com/maps/@47.8649757,21.5025398,3a,75y,265.98h,86.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLxJbPJzuObDOoMhXNmvhNw!2e0!7i16384!8i8192
[Vázlatos Térkép] 3. https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8529114,21.4558284,13z/data=!4m5!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.843004!4d21.4242691
[Műholdas térkép] 4. https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8529114,21.4558284,9658m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.843004!4d21.4242691