John Howard Creative Commons License 2022.07.21 0 18 102118

Az MAN trolikat 2012-ben "tűzoltásként" azért volt célszerű megvenni (most direkt nem úgy írom, hogy "kellett"), mert a ZIU-kat már tovább üzemeltetni utasforgalomban semmilyen módon nem lehetett gazdaságosan (állapotuk, jogszabály-változások,stb.). Mivel ebben az időben éppen ment a huzavona a "jön új troli - nem jön új troli" kategóriában, (mint ahogy Te is írod), a ZIU-k pótlására megfelelt, átmeneti időre. Az előre tudható volt, hogy ideiglenes lesz a használatuk, az nem látszott előre, hogy meddig. Nyilván az "új trolik" érkezéséig, logikusan. (Egyébként ennek szellemében kezdtük el tervezni a 412GT kocsikat, mert nem látszott még az alagút vége.)

 

Aztán 2015-re világossá vált, hogy igen, jönnek az új trolik. A GT-k már ekkor erősen háttérbe szorultak*, és hamarosan forgalomba is állt a 16 csuklós és 20 szóló SST-3g kocsi. Na, EKKOR kellett volna leállítani az MAN-eket, és nem elkezdeni gondolkodni a felújításukon. Helyette azonban bejött a BKK részéről egy - általam azóta is torznak tartott - gondolkodásmód, miszerint "alacsonypadlós kocsit addig nem lehet selejtezni, amíg napi utasforgalomban van magaspadlós". Tehát elfogadható (sőt jó) állapotú, magas rendelkezésre állású** GVM-eket selejteztek, és az akkor már "haldokló", alkatrészhiánytól szenvedő MAN-ekre kezdtek költeni viszonylag nagy összegeket. Nem kellett volna...

 

* 2015 márciusában gyakorlatilag forgalomképes volt a két GT; hatósági vizsgájuk 2016(!) júliusában volt. Csaknem másfél év csúszás, mert csak... Az első SST-k 2015 május környékén érkeztek, forgalomba az év szeptemberében mentek. Ott gyorsan ment minden...

 

** Ezen belül pedig a legjobb állapotúakat, mert - másik, általam hibásnak tartott - elv alapján a legtöbbet futott kocsikat dobták ki, amelyek pont azért futottak több kilométert társaiknál, mert "szinte soha" nem hibásodtak meg, míg azok sokszor napokig, hetekig álltak valamilyen hiba miatt. Hát persze, hogy kevesebbet futottak, hiszen kevesebbet voltak kint forgalomban. Ezek maradtak meg mára - van persze kivétel, van még jó, vagy kiváló GVM, nehogy ezt (is) félreértsétek.

Előzmény: trizs77 (102112)