pancho Creative Commons License 2000.02.18 0 0 346
Hát, átesésnél utasszállítóval még a 12 000 láb se nevezhető biztonságos magasságnak. De gondolom, nem is vitték teljesen átesésbe a gépet, csak áteséshatárra. Pláne 30 fokra bedöntve, az biztos dugóhúzó, és onnan kivenni 4000 m kevés. A kormány még jóval átesés előtt elkezd remegni, az Újlaki által lentebb említett stick shaker (botrázó) berendezés jóvoltából. Amikor a teljes gép remeg, még akkor is van ideje a pilótának kivenni átesésből a gépet, bár akkor gondolkozni már nincs sok idő (azért oktatják gyakorlatban, hogy rutinból menjen).
Mellesleg az Ancsa (An-2, mert a népek hajlamosak minden Antonov-gépet Ancsának nevezni) se nagyon hajlandó átesni, a gumival rögzített orrsegédszárny kinyílik kritikus helyzetben, és az így megnövekedett íveltség meg a réseken létrejövő áramlás miatt még mindig stabil marad a gép. Ritka jóindulatú jószág, azt földhöz verni már tehetség kell.
Előzmény: hal9000 (343)