Reflektálva a lentiekre: szerintem egy átlag családos apukát - és szerintem itt a 99% az - nem fog kellemetlen helyzetbe hozni a C4SP. Mondjuk az enyém nem Grand (ami hosszabb, nehezebb, hátul magasabb), de teljesen jól (talán jobban) fekszi az utat. Persze az előző kombi Megane-om jobban hasalt rajta, de ezen nem lepődünk meg.
gregcomrade úr a leírtak alapján tapasztalt és sokat pályázó ember, rengeteg PSA típussal a háta mögött, nyilván érzi a különbségeket, főleg nagy tempónál. Ezzel minek vitatkozni? Ráadásul neki nyilván a dízel a legmegfelelőbb. Abban is igaza van, hogy a plüss az plüss, a műszál, meg műszál. Itt jön a képbe, hogy ki mihez viszonyít? Nekem ez a kocsi a Megane után előrelépés volt: erősebb motor, letisztultabb beltér, fényévekkel jobb automata váltó az összkép.
Kicsit visszatérve az 1,2 PureTech problémámra, ami miatt pár napja újból felbukkantam itt: a kocsi egyre többször dobta a hibajelzéseket, így nem merem többet használni, most már kivárom vele a - "most már csak" - 3 hét múlva esedékes garanciális szervizt. Mivel muszáj autó a munkába járásomhoz, így most egy hagyományos szívóbenzines, 2 literes benzines (150LE) Toyota RAV4-gyel hozott össze a kölcsönautó sors. Nem mondom, érezni benne a tartósságot, meg a mechanikai finomságokat (pl. indexkar, szerintem örökké működni fog), de az egésznek van egy komoly lélektelen és puruttya hangulata. Hangos, mint a rossebb, mert 4 sebességes automata, meg hát ugye nem túl áramvonalas, széles gumikon futva. Imbolyog, de nem 160-nál, hanem úgy 90 körül kezdi. Az 1.2-es turbó után szokatlan (persze normális, hiszen levegő után kapkod), hogy pörgetni kell és nem olyan nyomatékos 2000-2500 körül. Ma mentem vele 120 km-t, de az üzemanyagszámláló teliről majdenm a felére esett. Jó, nyilván nem 25 litert fogyasztott, de sanszos a 8-9.5l. (majd kiderül) Mindent összevetve a C4SP egy fényévekkel kulturáltabb, csendesebb, erősebb autó az 1.2 PureTech-kel is. Alig várom, hogy visszaülhessek bele..