Capibara Creative Commons License 2022.07.04 0 0 424991

Mindenkinek megvan a maga kis gondja. EU-nak a fosszilis, az oroszoknak a repülőgépek és autók...

 

"Igen, ott van a Superjet, amelyet nagyon szépen indítottak el, egy menő nemzetközi projektként pozicionálták. Sok külföldi résztvevő volt, például a repülőgép motorja Oroszország és Franciaország közös gyártmánya volt. Aztán amikor a politikai hangnem megváltozott, a Superjet nemzetközi jellege előnyből hátrányba fordult. Ráadásul még ha úgy döntenek is, hogy valamit a Superjet-tel pótolnak, attól tartok, hogy a komszomolszki üzem nem lesz képes nagy számban gyártani ezeket a gépeket, mert a külföldi alkatrészek egy részét már lecserélték, némi import helyettesítés történt, de valószínűleg nem egy részét.


A legnagyobb problémát, úgy tűnik, a motorok jelentik. Tudomásom szerint a Superjethez még nem fejlesztettek ki 100%-ban orosz hajtóművet. Azt is fontos megérteni, hogy ez egy regionális repülőgép, azaz rövid távolságokat repül. Ha például egy Boeing 737-es Moszkvából Irkutszkba repül, a Superjet nem lesz képes non-stop repülni ebbe az irányba. Rövidebb távolságokra repül.

 

Létezik az MS-21-es is, ez a Boeing-737-es és az Airbus-320-as keskenytörzsű repülőgépekkel azonos méretű. Mivel az MS-21-et korábban, már a szankciós időszak alatt [2014 után] piacra dobták, már most is sok importhelyettesítéssel rendelkezik. Ez az előnye. A repülőgép azonban a tesztelési és engedélyezési szakaszban van, ami hosszú folyamat. Ha tehát mégis piacra kerül, az nem holnap, hanem néhány év múlva lesz."