Jazzman Creative Commons License 2000.02.16 0 0 1449
"Ki tudja, hogy a teljesítmény-vitorlázó repülőgépeken (minden pilóta a 10-12 órás repülésről álmodik), hogyan oldják meg?"

Sajnos (?) én még nem beszélhetek tapasztalatból, de tudomásom szerint nem kell ahhoz 10-12 órás repülgetés, hogy az emberre rájöjjön. (Merthogy mindig a levegőben jön rá az emberre, ahhoz ugye eddig sem fért semmi kétség...)

Én eddig erről a gumicsöves-tölcséres, szabadba kivezetett dologról nem hallottam, ellenben keringenek olyan legendák, miszerint a férfi pilóták már sok mindennel próbálkoztak. Egyik ilyen lehetőség az óvszer, állítólag. A módszer használhatóságáért nem kezeskedem, mert ugyebár elég nagy nyomással kellene az anyagot exitálni ahhoz, hogy a megfelelő térfogatváltozást elérjük... Szóval használatát illetően szkeptikus vagyok, bár viszonylag első kézből hallottam egy ehhez kapcsolódó sztorit:
Valami koszorú-körüli eseményre készült a VRGP, s nem akarta, hogy esetleges vízelvezetési problémák miatt kényszerüljön hamarabb leszállni, ezért indulás előtt kocsiba be, s mivel időjárás volt, ezerrel el a gyógyszertárba, ahol az alábbihoz hasonlatos dialógus játszódott le (berobbanás az ajtón, izgatott toporgás sorbanállás közben, hiszen a többiek már ott "festették" az eget):
- Jó napot kívánok, egy csomag óvszert legyen szíves
- Sajnos elfogyott
- Egészen biztos?
- Sajnos nem tudunk óvszerrel szolgálni.
- Akkor esetleg valami nejlonzacskójuk nincs, ami nem ereszt?
Úgy hírlik, elég furcsán néztek az illetőre... :-)

Azt viszont tudom, hogy az ilyen nejlonos trükkökkel sokan próbálkoznak, többnyire az a vége az egésznek, hogy a fél repklub az illetőn röhög, mikor foltos cuccban kiszáll a gépből, merthogy vagy a "tömítés" rossz, vagy a turbulenciák kavarják meg szerencsétlen VRGP-t (naná, hogy akkor borítja meg a gépet egy ötös emelés), de az anyag (vagy legalább egy tetemes része) többnyire saját lábon hagyja el a gépet.
Az igazán brutális viszont az az ember volt - sine nomine -, aki az egészből nem csinált ügyet: egész egyszerűen eleresztette magát, mikor rájött a dolog. Kicsi, nagy, egyaránt. Rendszeresen. Mondanom sem kell, állítólag elég gyorsan ki lett utálva a klubból. A röhej az, hogy többnyire így sem tudott nagy távokat vagy időket repülni, mert egy-két óra elteltével már ő maga sem bírta a nyári hőságben kellemesen bomlásnak induló végtermékek illatát.

Hogy a nők mit csinálnak, végképp nem tudom. Nincs itt valami olyan női pilcsi, akinek már van rutinja ebben?

Egyébként Újlaki mesternek igaza van: felkészülés gyanánt nekünk is azt tanítják, hogy ne nagyon igyunk felszállás előtt, kávét, teát, kólát illetve egyéb koffeinbombákat semmi esetre se, inkább vigyünk magunkkal ételt-italt, amit fönn, apránként el tudunk fogyasztani.