Közben egy másik szempont kapcsán utólag meggyőzött részben a friss https://index.hu/belfold/2022/06/26/a-fovaros-a-kerulet-es-a-civilek-is-felnek-a-deli-korvasut-elviheti-a-v0-ra-szant-forrasokat/ és pár újraolvasott régi tartalom az elműlt évtizedből.
Sajnos a déli körvasút erőltetése abba az irányba mutat, hogy aligha lesznek fejlesztve a közeljövőben fejlesztve a digitális központi forgalomirányítás meg a vágánykapcsolatok...
Pedig az alighanem sok más helyen is probléma. (Időnként teherforgalom nélkül is fogom a fejem, mennyi időt tart akárcsak Rákospalota-Újpesten, amíg egy még be se érkezett Veresegyház felől érkező vonat blokkolja a váci fővonal vágányait... az a tippem, szinte mindenütt hasonlóak a problémák). Ha pedig ezt figyelembe veszem, akkor Tatabánya és Komárom kikerülése óriási fegyvertény lenne...
A V0 is, a digitális forgalomirányítás is szerintem nagyobb prioritás kellene legyen mint a Déli Körvasút háromvágányosítása...
(Anélkül, hogy az S-Bahn koncepciót elfejtenénk)